De ce sunt necesare suferințele?

Cine vrea să găsească un tratat impecabil despre necazuri, tragedii, persecuție și suferință trebuie să citească epistolele lui Pavel către Corinteni. Într-un mod atât de clar acest om explică de ce este necesar să trecem prin suferință. Ele sunt o necesitate nu de dragul lor ci de dragul a ceea ce experimentăm în mijlocul lor. Voi aduce câteva exemple.

Există un motiv clar și precis în mintea lui Dumnezeu pentru care va refuza să ne dea o viață confortabilă, luxoasă sau în care toate lucrurile să se îndrepte în direcția în care noi vrem și cu viteza cu care noi vrem. Există un motiv excepțional pentru care Dumnezeu ne va face viața grea și plină de necazuri iar uneori va presăra și nenorociri – în adevăratul sens al cuvântului. Motivul este: experimentarea lui Dumnezeu

1. Mângâierea lui Dumnezeu nu poate fi experimentată decât în suferință. Nu poți fi mângâiat dacă nu există necesitatea unei mângâieri. Și există nevoie de mângâiere atunci când există o problemă, un necaz, o suferință, o greutate. Pentru ca să experimentăm mângâierea divină Dumnezeu ne trece prin necazuri.

Căci, după cum avem parte din belșug de suferințele lui Hristos, tot așa, prin Hristos avem parte din belșug și de mîngîiere. 1 Corinteni 1:5

2. Puterea miraculoasă a lui Dumnezeu nu poate fi experimentată când toate lucrurile merg natural. Ca să fie nevoie de supranatural e nevoie ca lucrurile naturale să nu fie de ajuns și să nu poată rezolva o situație. Pavel a fost aproape de moarte tocmai pentru ca puterea lui Dumnezeu de a dărui și a păstra viața să se arate. El recunoaște că necazul care a venit peste el era peste puterile sale și atunci s-a creat cea mai potrivită situație pentru arătarea puterii lui Dumnezeu.

Ba încă ne spunea gîndul că trebuie să murim; pentruca să ne punem încrederea nu în noi înșine, ci în Dumnezeu care înviază morții. 2 Corinteni 1:9

3. Viața lui Hristos se arată în trupurile noastre muritoare supuse degradării atunci când acestea suferă, își pierd din capacități și putere. Când totul pare să funcționeze natural și aproape perfect – nu este nevoie, ni se pare nouă, de ceva extraordinar și divin. Tocmai pentru acest motiv Dumnezeu a făcut ca să fim „dați la moarte” pentru ca în acest fel viața lui Hristos să se arate atât aici pe pământ cât și la învierea morților în aceste trupuri.

Comoara aceasta o purtăm în niște vase de lut, pentru ca această putere nemaipomenită să fie dela Dumnezeu și nu dela noi.    Purtăm întotdeauna cu noi, în trupul nostru, omorîrea Domnului Isus, pentruca și viața lui Isus să se arate în trupul nostru.    Căci noi cei vii, totdeauna sîntem dați la moarte din pricina lui Isus, pentruca și viața lui Isus să se arate în trupul nostru muritor. (2 Corinteni 4:7, 10, 11 VDC)

Și El mi-a zis: „Harul Meu îți este de ajuns; căci puterea Mea în slăbiciune este făcută desăvîrșită.“ Deci mă voi lăuda mult mai bucuros cu slăbiciunile mele, pentru ca puterea lui Hristos să rămînă în mine. De aceea simt plăcere în slăbiciuni, în defăimări, în nevoi, în prigoniri, în strîmtorări, pentru Hristos; căci cînd sînt slab, atunci sînt tare. (2 Corinteni 12:9, 10 VDC)

Pavel nu e nebun când spune „simt plăcere în slăbiciuni” fiindcă el nu simțea plăcere în slăbiciuni datorită slăbiciunilor ci datorită faptului că slăbiciunile făceau contextul potrivit pentru arătarea și experimentarea puterii lui Hristos. De aceea Pavel dorește ceva inimaginabil – să rămână în slăbiciune fiindcă doar așa „puterea lui Hristos rămâne în mine.” De fapt, doar atunci suntem tari – când El este cu puterea Lui în noi. Dacă vrei să fii tare atunci trebuie să fii slab fiindcă doar așa ți se oferă puterea supranaturală a lui Dumnezeu.

Dacă vrei să-L experimentezi pe Dumnezeu – mângâierea Lui, viața Lui și puterea Lui – ai nevoie de necazuri, de multe necazuri, tragedii, suferințe, persecuții, defăimări, slăbiciuni și chiar moarte.

2 gânduri despre “De ce sunt necesare suferințele?

  1. Nu stiu ce te-a determinat sa ai gandurile de mai sus pe marginea acestor versete, (daca tu insuti ai trecut prin unele din situatiile mentionate „multe necazuri, tragedii, suferințe, persecuții, defăimări, slăbiciuni.” recent sau e experienta unor apropiati), dar mie mi-a vorbit Domnul si pot zice ca sunt zidita prin ce citesc tocmai azi.

    In ultimele 24 de ore am trecut si inca mai trec prin „suferinte” (dpdv fizic) si inteleg asa de bine live ce ai scris aici mai sus…..cam tot ce-am putut sa fac sau sa-mi folosesc din trup au fost doar gandurile in totacest timp si am incercat sa-mi amintesc cat mai multe din scrierile lui Pavel….e asa de bine sa ai cat mai mult scrierile Bibliei stocate in memorie in perioade ca si acestea….DORINTA dar si LUPTA mea cand trec pe aici (suferinta fizica) este „sa-mi gasesc placerea” si sa am „o inima multumitoare” chiar atunci.

    Desi nu credeam ca sunt nemultumitoare in astfel de situatii doar cand am inceput sa multumesc mi-am cunoscut inima si mi-am marturisit ipocrizia de-a multumii doar de pe buze pentru inceput…astept sa mi se coboare la inima iar despre „a-mi gasi placerea”……. ca sa nu se repete „raul” as vrea intr-o secunda sa fac asta, insa se pare ca it takes time….si realizez tot mai mult in ultima vreme ca…it takes time sa „imi gasesc placerea si sa fiu multumitoare din inima” tocmai din cauza naturii pacatoase si a „lutului” care nu se lasa prelucrat mai repede si mai usor……recunosc aceste lucruri cu multa durere si parere de rau….. dar this is it for now……

    Apreciază

Lasă un răspuns

