Judecători 8 – păcate după ce ai biruit

Capitolul 8 din Judecători ne prezintă câteva păcate pe care le putem face după ce Dumnezeu ne-a dat eliberare sau biruinţă într-un anumit aspect al vieţii noastre. Lupta nu se termină într-o singură bătălie. Ghedeon câştigase lupta dar nu de tot. Ispitele vin şi din alte părţi. Să le observăm:

1. Păcatul celor nechemaţi. Bărbaţii lui Efraim se supără că nu au fost chemaţi şi ei la luptă. Dumnezeu care le ştia inima înadins a hotărât ca armata să fie mică pentru ca poporul să nu se laude că puterea şi biruinţa venit de la ei.

Efraimiţii erau nemulţumiţi că nu se putea mândri cu puţină glorie şi ei în urma biruinţei de care a avut  parte armata lui Ghedeon. Ei au fost implicaţi în prinderea căpeteniilor madianiţilor dar nu au fost mulţumiţi cu atâta glorie.

S-ar putea să nu înţelegem că Dumnezeu lucrează cu cine vrea şi nu e neapărat să ne implicăm în toate lucrurile pe care le face Dumnezeu. Dacă nu suntem chemaţi, nu e nici un dezastru.

2. Păcatul celor neimplicaţi. Ghedeon se confruntă dincolo de Iordan cu aceeaşi stare a neimplicării în două cetăţi prin care trece: Sucot şi Penuel. Aceşti oameni nu cred că cele două căpeteni ale Madianiţilor urmau să fie prinse, deşi bătălia era câştigată, şi de aceea nu oferă sprijinul lor lui Ghedeon.

Când Ghedeon se întoarce cu cele două căpetenii – a bătut pe toţi bătrânii cetăţii Sucot care s-au împotrivit şi nu l-au ajutat şi apoi a dărâmat turnul din Penuel şi i-a omorât pe toţi oamenii cetăţii.

Neimplicarea nu este o stare neutră, deşi s-ar putea să trăim cu senzaţia asta. Neimplicarea este la fel de vinovată cu păcatul împotriva căruia eşti chemat să lupţi. Dacă nu te opui celui rău şi păcatului înseamnă că faci echipă cu el şi vei fi pedepsit ca şi făptaş al acelui păcat împotriva căruia nu iei atitudine.

3. Păcatul celor necredincioşi. Ghedeon face o mare greşeală când se întoarce din lupta împotriva madianiţilor. Ia toate podoabele găsite la madianiţi şi cere cerceii de aur luaţi de popor de la madianiţi. Din ele face un efod care ajunge un motiv de curvie pentru tot Israelul.

Ghedeon refuză să fie conducător peste Israel pentru că asta ar fi însemnat să conteste autoritatea de conducător a lui Dumnezeu însă îşi ia atribuţii religioase şi inventează un nou cult religios în Israel îndepărtându-l pe Dumnezeu nu pe cale politică – devenind monarh, ci pe cale religioasă – inventând un cult.

Acelaşi lucru îl putem repeta cu foarte mare uşurinţă. După o biruinţă extraordinară oamenii cred în autoritatea noastră şi atunci e foarte uşor să conduci oamenii într-o formă de închinare falsă şi îi poţi pune să tragă la carul unui nou cult religios fiindcă ei îşi pun încrederea în tine datorită reuşitelor trecutului.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s