Judecători 11 – ironia lui Dumnezeu în nevoile noastre

Acest eveniment descris în Judecători cap. 10 este ceea ce mi s-a întâmplat de mai multe ori in viață și de fiecare data am știut ca Dumnezeu mă învață un lucru: nu trebuie să-mi disprețuiesc nici dușmanii și nici măcar pe oamenii slabi, limitati și plini de păcate.

Iefta are toate șansele sa ajungă un ratat in viață: (1) are reputația de a fi fiul unei curve; (2) este alungat de frații lui pe motiv că nu au aceeași mamă; (3) este lăsat fara nici o mostenire din casa tatălui său si (4) singurii prieteni pe care și-i poate face în locul prieteniei fraților săi sunt niște oameni „fără căpătâi”. (5) împreună cu aceștia își câștigă reputatia de tâlhări și prădători.

Atitudinea fraților lui Iefta este inutilă și nedreaptă pentru că Iefta NU a fost vinovat de nasterea lui ci tatăl său care s-a dus la acea curvă ce a fost mama lui. Dumnezeu îl ridică pe Iefta din starea lui nu pentru că merita asta ci tocmai pentru că este un Dumnezeu milos si pentru că a vrut să ne dea o lecție pentru a învăța să nu disprețuim oamenii creați după chipul lui Dumnezeu indiferent de defectele lor.

Iefta își exploateaza complexul de inferioritate si devine un bărbat viteaz si puternic. Este vestit pentru asta întrucât intr-l situație in care amoniții atacă Israelul bătrânii locurilor natale a lui Iefta vin să-l cheme ca salvator și conducător al lor. Iefta ii mustra pentru că nu au intervenit cand frații lui l-au izgonit arătându-le că sunt la fel de vinovați ca frații lui.

Mi s-a întâmplat ca niste oameni pacatosi sa fie instrumentul prin care Dumnezu mi-a vorbit. Alteori am ajuns sa am nevoie de ajutorul unor oameni pe care i-am disprețuit și care erau singurii care mă puteau ajuta. Am apelat la ei și am fost ajutat. Imaginați-vă ce senzație am experimentat.

Dacă ai fost ca Iefta, respins și disprețuit poate ar trebui să înveți de la el să nu răsplătesti cu aceeași monedă ci să oferi ajutorul de care este nevoie atunci când este cerut. Doar atunci devii instrumentul lui Dumnezeu pentru smerirea dispretuitorilor aroganti. Doar prin bunătate ești, nu doar altfel, ci un răzbunător sfânt al lui Dumnezeu.

Lasă un răspuns

