Aceasta este exact ce nu ai nevoie

Circulă pe internet acest clip care sper să nu devină viral deoarece, deși acest tânăr spune câteva lucruri importante, majoritatea ideilor sale sunt nebiblice și otrăvitoare. Amestecă teologia escatologiei realizate cu spiritualitate păgână și porțiuni din erezia pelagiană. Acum explic la ce mă refer:

1. Nu ești frumoasă, nu ești deșteaptă, nu ești funny, nu ești drăguță. Biblia nu spune că ești așa. Dacă ne referim la exteriorul tău s-ar putea să fii frumoasă pentru cineva și s-ar putea să fii frumoasă și din perspectiva lui Dumnezeu (fizic vorbind) însă nici El nu a spus despre toate femeile că sunt frumoase. Dacă ne referim la sufletul tău – cu certitudine nu ești frumoasă – deoarece nimic bun nu locuiește în tine. Deșteaptă, din punct de vedere al capacităților moștenite, s-ar putea să fii însă fără Hristos toți suntem proști grămadă.

2. Nu ești vrednică de dragoste și afecțiune. Nu ești mai vrednică decât poți să-ți imaginezi. Iar dacă îți imaginezi că ești vrednică, imaginația ta este șubredă. Ești lipsită de vrednicie și de merite mai mult decât ai idee. Aș putea să-ți spun că toți suntem lipsiți de vrednicie însă trebuie să înțelegi personal acest lucru. Doar Anticrist ar putea să te convingă că ești vrednică de ceva bun. Ești vrednică – de pedeapsă, de suferință, de necaz, de iad, de separare de Dumnezeu, de mânia divină, de mult mai mult rău decât ai avut parte până acum.

3. Nu ești totdeauna prea mult și nu ești întotdeauna de ajuns. De fapt niciodată nu ești suficientă pentru tine însăți și niciodată nu e de ajuns ceea ce faci tu. Depinzi în totalitate de Dumnezeu, de dragostea, puterea, înțelepciunea, răbdarea, bunătatea, îndelunga Lui răbdare. Hristos este suficient pentru tine. Nu ai nevoie de puterea ta (pe care nici nu o ai fără Hristos) și a Lui ci doar de a Lui. Despărțită de El nu poți face nimic. Tot ceea ce este bun în tine este datorită lui Hristos. Harul Lui îți este de ajuns și nu ai nevoie de resursele din tine însuți (pe care, de altfel, nu le ai).

4. Nu ești prețioasă: un diamant, un trandafir, o perlă. El este prețios și pentru acest motiv suntem și noi prețioși – fiindcă Îl avem și pe El. Nu Îl ai pe El, nu ești prețioasă. Hristos, Omul, este cu puțin mai prejos decât îngerii. Tu (noi) ești o suflare care trece, o nimica, carne, țărână, o picătură de apă, ca praful pe o cumpănă, nimicnicie și deșertăciune, ca o lăcustă, ca un bob de nisip, ca o umbră.

5. Nu ești vrednică ca cineva să moară pentru tine indiferent de cine ești. Hristos, Mielul, Isus este vrednic! Pe când erai încă păcătoasă și fără putere (dovezi ale nevredniciei tale) El a murit pentru tine. Nu a murit pentru că meritai asta deoarece valoarea ta depinde în totalitate de ceea ce a făcut Hristos pentru tine. Valoarea ta există pentru că Hristos există în tine. Fără Hristos nu ai valoare! Și chiar acum, de ai reuși să faci tot ce îți cere Dumnezeu, ești un rob nevrednic.

6. Nu ești puternică, tare și capabilă. Puterea Lui în slăbiciunea ta este de ajuns și desăvârșită. Puterea ta este inexistentă, tăria ta este inutilă și capacitățile tale impotente.  Acele femei nu au schimbat lumea ci Dumnezeu a schimbat-o prin ele. Trebuie să înțelegem exact și precis semnificația lui prin. Un cuvânt ne poate transforma în mici eretici pelagieni. Nu poți schimba lumea – Dumnezeu o poate schimba și s-ar putea să se folosească de unii dintre noi pentru asta.

De ce există această teologie bolnavă?

a. Cum spuneam, nu face diferența între vrednicia inerentă și vrednicia dependentă. Noi o avem pe a doua, Dumnezeu o are pe prima. Eu sunt vrednic pentru că El este vrednic și Hristos – vrednicia întrupată – mă locuiește. În teologia de mai sus există o îndumnezeire a omului însă omul este mai degrabă îngropat în păcat decât îndumnezeit.

b. Nu înțelege diferența între cauza eficientă (primară) și cauza instrumentală. Dumnezeu este cauza primară, eficientă, meritorie în orice lucru și noi întotdeauna suntem cauze instrumentale de care Dumnezeu se folosește. El lucrează, nu noi. El lucrează în noi, prin noi, cu noi. Întotdeauna cauza secundară – instrumentală (noi) depinde de cea primară – eficientă; este la dispoziția ei și este controlată de ea, după bunul ei plac.

c. Nu înțelege (pentru că nu are informații destule, nu vrea sau nu poate) că noi suntem căzuți în păcat și că efectele păcatului în viața omului sunt fatale și dezastruoase. Restaurarea chipului lui Dumnezeu în noi este radicală și puternică însă este treptată și progresivă. Nu vorbește despre răscumpărarea în Hristos pentru că nu a înțeles căderea în Adam.

d. Confundă motivul cu rezultatul. Noi suntem vrednici ca un rezultat al lucrării Sale în noi și nu suntem vrednici – vrednicia fiind un motiv al lucrării Sale în noi (de răscumpărare, sfințire etc). El este motivul, noi suntem rezultatul, efectul, dovada.

e. În noi înșine nu există merite, putere, suficiență, viață, capacități și nu există în special în ce privește reformarea, transformarea, mântuirea, câștigarea neprihănirii, părtășiei sau favorului lui Dumnezeu. Toate există exclusiv în Hristos. În noi nu există nimic din toate acestea. Noi nu suntem Hristos. Nici unul din noi nu e.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s