Unde ne învață Biblia că nu toți oamenii pot fi vindecați?

Este un principiu hermeneutic esențial: să nu faci doctrină pe texte descriptive deoarece acolo autorul biblic nu își dă cu părerea în privința evenimentului relatat și de aceea nu poți fi sigur dacă el vrea să imiți acel comportament sau nu, în timp ce este obligatoriu să faci doctrină pe textele prescriptive – a căror intenție este tocmai aceasta: să ne învețe ce trebuie să facem.

Având spuse acestea priviți cum fac cesaționiștii „doctrina” vindecărilor: ei spun că Dumnezeu vindecă oameni (nu prin daruri duhovnicești ci direct sau în urma rugăciunii) însă e voia Lui ca unii să rămână bolnavi. De unde știm asta? Din câteva exemple/texte descriptive! Dar tocmai ei spun să nu facem doctrină pe textele descriptive ci pe cele prescriptive. De aceea doresc să provoc cesaționiștii să ne prezinte texte prescriptive care susțin ideea de „voia lui Dumnezeu pentru a fi bolnav.”

Sunt clasice exemplele: întâi avem cazul lui Pavel din 2 Corinteni 12 unde acesta spune că nu i s-a luat țepușul nici în urma rugăciunii; doi, avem cazul lu Timotei pe care îl sfătuiește Pavel să ia puțin vin datorită stomacului său bolnav și în final este cazul lui Trofim pe care Pavel îl lasă bolnav la Milet. Și zic cesaționiștii: de ce nu si-a folosit el darul de vindecare ca să fie vindecați aceștia?

Probleme:

întâi, cum spuneam, ei calcă un principiu pe care îl aruncă în față carismaticilor de fiecare dată când aceștia fac doctrine unice pe cartea Faptelor (carte istorică, descriptivă, în mare parte doar cu narațiuni);

doi, unii dintre ei, ca și John MacArthur arată că în 2 Corinteni era vorba de dușmani nu de o boală. Termenul „țepuș” în toate instanțele se referă la dușmani.

trei, faptul că există aceste exemple pot să fie chiar o întărire a unui principiu – că oamenii în general pot fi vindecați. Nu ni se spune de ce nu au fost vindecați sau dacă au fost vindecați în final.

patru, cesaționistul fanatic Peter Masters argumentează că termenul folosit în Iacov 5 pentru boală (ca și în cazurile amintite de noi) se referă nu neapărat la boală ci la slăbiciune fizică. Dacă lucrurile stau așa cesaționiștii tocmai și-au tăiat craca de sub picioare îndepărtând două exemple pe care le folosesc de obicei pentru a argumenta că sunt unii creștini pe care Dumnezeu nu vrea să îi vindece.

Eu nu susțin că există dorința lui Dumnezeu ca toți să fim sănătoși tun dar nici nu pot argumenta cu aceste exemple pe care și eu le-am folosit o vreme. Nu e corect hermeneutic.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s