Aproape creștin (2)

5. Un om poate urâ păcatul și să nu fie decât un „aproape creștin”

Absalom a urât păcatul săvârşit de Amnon cu sora lui, Tamar, şi chiar ura lui a fost atât de mare încât l-a ucis pe Amnon. Şi totuşi, Absalom nu a fost decât un om stricat.

A urî păcatul, ca fiind o întristare şi stingere a Duhului lui Dumnezeu, după cum este orice păcat, în natura lui – aşadar, a urî păcatul este un semn al harului, şi astfel putem spune că orice creştin autentic urăşte păcatul.

Dar, deşi orice om care are parte de har urăşte păcatul, totuşi nu orice om care urăşte păcatul are parte de har, pentru că un om poate urî păcatul din alte motivaţii,

a. Un om poate urî păcatul din cauza ruşinii care vine odată cu el, mai mult decât din cauza răului care este în păcat. Acest lucru l-a determinat pe Absalom să urască necurăţia lui Amnon, pentru că fapta lui Amnon a adus ruşine asupra lui şi a sorei lui.

b. Un om poate urî păcatul mai mult la alte persoane decât la sine: la fel face şi beţivul – el urăşte beţia atunci este vorba despre alţii, şi cu toate acestea o practică şi el! Mincinosul urăşte falsitatea din ceilalţi, dar îi place minciuna când este vorba despre el.

c. Un om poate urî un păcat pentru că este contrar unui alt păcat. Există multă discordanţă între unele păcate şi altele, între unele pofte şi altele, şi este superioritatea vieţii în har care conduce la o viaţă uniformă, pentru că nu există haruri contrare unul altuia.

6. Un om poate face jurăminte și promisiuni mărețe, poate avea intenții și hotărâri împotriva păcatului și totuși să fie doar „aproape creștin”

Aşa a făcut Saul, când a arătat intenţii şi hotărâre împotriva păcatului său (1 Samuel 26:21). Ce promisiuni şi ce hotărâre a avut Faraon împotriva păcatului său de a reţine poporul lui Dumnezeu de la a părăsi Egiptul! Cu toate acestea, atât Saul cât şi Faraon au pierit în păcatele lor.

a. Promisiunile şi hotărârile împotriva păcatului nu rănesc păcatul niciodată. Noua natură este cel mai bun teren unde omul să crească în promisiunile sfinte; altfel, ei se istovesc şi mor, ca şi plantele dintr-un teren nepotrivit.

b. Nenumărate sunt promisiunile noastre când suntem bolnavi la pat, dar de îndată ce apar primele semne de însănătoşire, creşte boala noastră în ceea ce priveşte respectarea promisiunilor făcute.

c. Promisiunile şi hotărârile împotriva păcatului se pot dovedi a fi o ispită de a pune deoparte pocăinţa pentru timpul prezent. promisiunile făcute pentru viitor Îl pun deoparte pe Dumnezeu pentru a trata păcatele din prezent.

d. Toate aceste trei aspecte – lucrarea de cercetare a conştiinţei, vederea curăţeniei legii lui Dumnezeu, şi dorinţa de a fi mântuit – pot determina un om să facă promisiuni mari împotriva păcatului, şi cu toate acestea el poate să nu aibă deloc inimă pentru a pune în practică aceste promisiuni.

7. Un om poate susține o rivalitate și o luptă împotriva păcatului din el, și totuși să nu fie decât „aproape creștin”

Astfel a făcut Balaam atunci când a mers să blesteme pe poporul lui Dumnezeu, având o luptă intensă în interiorul său. (Numeri 23:8). Şi nu a avut în mod asemănător Pilat o luptă internă împotriva păcatului său când a spus evreilor: “Să răstignesc pe Împăratul vostru?” (Ioan 19:15),

Există o rivalitate împotriva păcatului în cadrul aceluiaşi domeniu al fiinţei umane – voinţa împotriva voinţei, sentimentele împotriva sentimentelor; iar aceasta este ceea ce apostolul Pavel numeşte împotrivirea reciprocă a firii pământeşti şi a Duhului, adică împotrivirea părţii neregenerate faţă de cea regenerată, iar aceasta este totdeauna manifestată în acelaşi domeniu al fiinţei umane, astfel încât acest conflict se manifestă exclusiv în vieţile oamenilor credincioşi.

Există o împotrivire faţă de păcat în diverse aspecte ale fiinţei umane, iar această împotrivire este cea care se poate găsi în cei necredincioşi. În aceste situaţii, conflictul are loc între voinţă şi conştiinţă; conştiinţa iluminată şi îngrozită de frica iadului şi a condamnării, reflectă împotrivirea faţă de păcat;

Dorințele după har

Dar deşi toate dorinţele autentice după har sunt har, totuşi nu toate dorinţele după har sunt autentice, pentru că,

1. Un om poate să îşi dorească harul, dar nu pentru ceea ce este harul, ci pentru alte motivaţii, nu de dragul harului, ci de dragul Raiului;

2. Un om poate să îşi dorească harul fără a manifesta vreo dorinţă de a se strădui câtuşi de puţin pentru a avea parte de acest har.

3. Dorinţele omului după har pot să nu se manifeste la momentul potrivit. La fel s-a întâmplat cu fecioarele neînţelepte, care şi-au dorit untdelemnul când deja era prea târziu să îl poată avea.

4. În cazul multora, dorinţele după har sunt foarte inconsecvente şi trecătoare, ca şi roua dimineţii, care “trece repede” (Osea 13:3)

5. Un om poate să tremure la Cuvântul lui Dumnezeu, şi totuşi să rămână doar “aproape creştin”, după cum şi Belşaţar a făcut la vederea mâinii care scria pe zid. Există un tremurat al necreștinului la descoperirea păcatului și mâniei Lui și un tremurat care vine dintr-o reverență sfântă față de Dumnezeu.

Plăcerea în cuvânt

Ați găsi plăcerea în Cuvânt nu este neapărat un lucru care caracterizează un om evlavios

1. Cel care găseşte plăcere în Cuvânt datorită spiritualităţii Lui, acela este fără îndoială un creştin.

2. Atunci când Cuvântul se apropie de conştiinţa omului, spintecă inima şi descoperă păcatul, şi cu toate acestea sufletul omului găseşte plăcere în Cuvânt, acesta este un semn al harului autentic.

3. Atunci când încântarea vine din acea comuniune pe care omul o are cu Dumnezeu, acest lucru este o dovadă a harului prezent în sufletul acela.

4. Sunt mulţi cei care sunt încântaţi la auzirea Cuvântului datorită calităţilor oratorice ale predicatorului: ei nu găsesc atâta plăcere în adevărul care li se prezintă pe cât găsesc plăcere în “haina” în care acesta este prezentat. În

5. Există mulţi care sunt încântaţi să audă Cuvântul, dar care nu sunt atât de încântaţi în împlinirea Cuvântului.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s