Beneficiile adăpostirii în Domnul (Psalmul 91)

DEFINIREA (1-2)

– definirea adăpostirii: adăpostirea în Domnul înseamnă locuirea în acest adăpost – a avea rezidență, a fi stabil, a locui în umbra Lui; și înseamnă să stai sub protecția Unuia mai mare decât tine datorită imaginii umbrei. Nu poți fi umbrit de ceva ce e mai mic ca tine. În final aceasta este starea de credință. Dacă nu ai credință nu ești al Lui și dacă nu ești al Lui nu ești adăpostit de El.

– definirea Adăpostului: Ceea ce ne oferă nouă adăpost nu sunt circumstanțele sau contextul, nu oamenii cu succesul, puterea și influența lor. Ceea ce ne garantează adăpostul este realitatea naturii lui Dumnezeu. Psalmistul Îl numește pe Dumnezeu Cel Preaînalt – pentru că El nu poate fi măsurat de om; și Cel Atotputernic – adăpostul nostru este în Acela care are toată puterea; Adăpostul meu, Cetățuia mea și Dumnezeul meu.

DEMONSTRAREA (3-16)

1. Ferirea de pericole (3-4)

– nevoia protejării: psalmistul prezintă două pericole din două categorii diferite: lațul vânătorului și ciuma cu pustiirile ei. De ambele ne scapă Domnul. În prima parte avem de-a face cu oamenii care ne sunt dușmani iar în a doua parte cu o boală și nenorocirea pe care o aduce între oameni odată cu ea. De ambele categorii copilul lui Dumnezeu este ferit.

– modalitatea protejării: aici autorul ne arată metoda, sau cum protejează Domnul: întâi, El ne acoperă; și doi, noi ne adăpostim. Există mereu aceste două părți: întâi El și apoi noi. Noi ne adăpostim pentru că El ne acoperă. Fără acoperirea Lui nu există adăpostirea noastră.

– motivul protejării: apoi ni se spune de ce ne protejează Domnul, sau motivul: pentru că credincioșia (adevărul) Lui este scut și pavăză. El protejează pentru că este credincios. În final siguranța, certitudinea, garanția protecției noastre este faptul că El este credincios, nu noi.

2. Îndrăzneală în fața pericolelor (5-6)

–  momente de teamă: ziua și noaptea. Există pericole oricând însă adăpostul în Domnul te ferește în orice moment. Este inutil să fii protejat doar în anumite momente deoarece noi avem nevoie să fim protejați tot timpul întrucât pericolele există în orice vreme.

–  motive de teamă: ziua sunt molima și săgeata iar noaptea sunt groaza și ciuma. Există atâtea motive ca să te temi și aceste motive sunt oferite de multitudinea, magnitudinea și manifestarea pericolelor. Ele sunt, în parte, pe rând sau toate odată, motive ca să te temi.

3. Păstrarea între dușmani (7-8)

– situația. Psalmistul arată aici o situație deosebită când o mie cad alături de tine și zece mii la dreapta ta – moment în care toți cei din jur se duc la pământ și cad. Dar acest lucru nu trebuie să fie valabil și la tine.

– supraviețuirea: În ciuda acestor circumstanțe de tine nu se va apropia. Tu ești păstrat, protejat într-un mod miraculos.

– spectacolul: doar vei privi cu ochii și vei vedea răsplătirea celor răi. Cu alte cuvinte cei răi sunt cei care vor cădea, nu copilul lui Dumnezeu. El nu doar că este scăpat ci și e un spectator în ziua judecății Domnului.

4. Protecție absolută (9-10)

– motivul: psalmistul spune că este protejat pentru că zice: Domnul este locul meu de adăpost; și pentru că face din Cel Preaînalt turnul lui de scăpare.

– manifestarea: nici o nenorocire și nici o urgie nu te va ajunge și nu se va apropia de cortul tău. Aceasta este protecția absolută.

5. Protecția îngerilor (11-12)

– porunca divină: Dumnezeu va porunci îngerilor Săi să te păzească în toate căile tale. Este o protecție absolută.

– protecția îngerească: și rezultatul este că ei te vor duce pe mâini, ca nu cumva să-ți lovești piciorul de vreo piatră – sau de vreun obstacol și pericol în toate căile tale.

6. Pășirea supranaturală (13)

Asta înseamnă că vei păși peste lei și peste năpârci și vei călca peste pui de lei și peste șerpi – lucru care în mod natural nu îndrăznește să-l facă nimeni ci care este fatal.

Cel care face acest lucru nu face pentru show ci pentru că are autoritate de la Dumnezeu să facă acest lucru. El nu pășește inconștient ci pășește în Numele Lui.

7. Plinătatea protecției (14-16)

– motivul: acest om este protejat datorită credinței și dragostei în Dumnezeu. Autorul arată motivul când spune: fiindcă Mă iubește, îl voi … 

– manifestările:

a. Izbăvire – înseamnă să ajungi într-o situație de necaz, suferință, problemă și să fii scos de acolo;

b. ocrotire – înseamnă să existe un pericol în fața ta și să fii scăpat de el prin ocolirea lui sau înseamnă să fii atacat de ceva și să nu fii atins pentru că ești ocrotit.

c. răspuns – Domnul promite că acest om Mă va chema și îi voi răspunde. Este crucial să ai răspuns atunci când strigi nu doar de dragul eliberării ci de dragul de a ști că ești auzit.

d. prezență: Domnul mai promite că voi fi cu el. În fața pericolului nu ai nevoie de o salvare automată ci de prezența lui Dumnezeu. Omul lui Dumnezeu preferă necazurile dacă acolo Îl experimentează pe Domnul.

e. proslăvire – înseamnă o înălțare a sufletului omului, o aducere a stării sale duhovnicești într-o stare superioară celei de dinainte.

f. săturare – i se promite acestui om că va fi săturat cu zile îndelungate. Domnul îi dă viață îmbelșugată. El nu are doar zile multe ci este săturat în ele.

g. mântuire – în final acest om are, la modul general – scăpare și în mod specific și particular – mântuirea deplină, totală, a trupului și sufletului.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s