Ce s-ar întâmpla dacă ar învia Pavel, Petru, Augustin sau Luter? Am fi ipocriți!

Această întrebare am citit-o la A.W. Tozer („Eu îi spun erezie”, capitolul 1) și răspunsul care mi-a țâșnit glonț din minte a fost că: am fi cu toții ipocriți. Să vă spun de ce este exact așa cum spun.

Dacă s-ar întoarce Pavel din morți sau dacă ar învia Petru sau dacă Luther, Calvin, Knox, Owen ar coborâ din ceruri cu toții ne-am duce să-i căutăm, să-i vedem, să-i ascultăm gură cască. Am plânge și am consuma suluri de hârtie igienică pentru că nu ne-ar mai convei să consumăm șervețele din cauza atâtor lacrimi care ne-ar șirui din ochi.

L-ar chema și carismaticii și cesaționiștii, s-ar organiza conferințe la Biserica Penticostală whatever din Timișoara și la Universitatea Emanuel din Oradea, ar fi chemat la o seară de veghe, stăruință și rugăciune sau la o evanghelizare pe stadion în Suceava. Ar veni puhoaie de oameni: de la ortodoxul de rând la cei mai neevlavioși baptiști.

De ce ar fi toate acestea? Nu datorită evenimentului coborârii din cer sau învierii din morți pentru că, să presupunem, acesta nu ar avea loc în văzul tuturor. Am face asta pentru că toți credem că aceștia sunt oamenii lui Dumnezeu și vorbesc, cu adevărat, cuvintele lui Dumnezeu. Ce mari ipocriți am fi!

Bisericile în care ei ar merge ar fi pline, stadioanele ar fi ticsite, ar curge puhoaie de oameni pe străzile care duc la locul în care ei ar merge să predice; biletele pentru conferințe ar fi vândute în primele ore, s-ar plăti bani grei pentru a fi cu ei și a-i asculta. Dar, totul din ipocrizie!

De ce ar fi din ipocrizie?

Pentru simplul fapt că avem deja cuvintele lor și nu ne îngrămădim la ele. Dar dacă ar fi ei de față ne-am îngrămădi și ne-am călca în picioare datorită „foamei după Cuvânt.”

Pentru simplul fapt că avem ceva mai prețios decât cuvintele lui Petru sau Pavel – avem Cuvântul lui Dumnezeu care este infinit mai prețios! Și nu ne călcăm în picioare pentru a pune mâna pe el.

Pentru simplul fapt că predicile lor sunt înregistrate în Scriptură, epistolele lor sunt accesibile fiecăruia, cuvintele lor ne stau chiar sub nas și nu există o goană spre citirea și cercetarea lor.

De ce Dumnezeu nu îi va trimite pe nici unul dintre ei? Pentru că „dacă nu ascultă pe Moise şi pe proroci (care, apropo, la vremea respectivă erau morți de muult timp!), nu vor crede nici chiar dacă ar învia cineva din morţi.” Exact așa!

Dacă ar învia nu am avea parte de nimic mai mult decât de o isterie religioasă masivă, o campanie languroasă, sentimentală, pseudo-spirituală în care mogulii evanghelicilor s-ar prezenta care mai de care mai smeriți pe lângă acești sfinți iar noi, cu toții, am fi ipocriți căutându-i în cârduri.

Lasă un răspuns

