Impresiile unui căsătorit de 135 de zile

Impresiile unui căsătorit de 135 de zile

1. Căsătoria m-a făcut să realizez că toate descoperirile pe care urmează să le listez m-au costat mult. Experiența nu e gratuită.

2. Căsătoria te împinge să absolutizezi și să generalizezi, de aceea o voi face din abundență. Se datorează intensității cu care se experimentează totul.

3. Căsătoria dă semnificații profunde fiecărei observații pe care o voi preciza. Pentru cei care au nevoie de detalii le pot oferi pentru fiecare punct. În spate se află povești reale.

4. Nu există un mod mai eficient de a vedea cât de ticălos pot fi uneori. Acum văd că sunt în stare de lucruri pe care încă nu le-am făcut.

5. În cele mai multe cazuri este singurul cadru în care se învață ce înseamnă dragostea.

6. Înțeleg importanța cuvântului „legământ” așa cum nu am făcut-o niciodată.

7. Pricep cât de importantă este realitatea transmisă prin cuvintele „casă de piatră” și acum nu mă plictisește urarea așa cum era la început.

8. Constat că cea mai mare problemă a căsătorii mele sunt EU. Această convingere mi se întărește pe zi ce trece.

9. Abia acum pricep ceva din ceea ce spunea fr. Marius Cruceru despre îngerul pe care îl are în casă.

10. Căsătoria umple de semnificație și realitate cuvintele bucurie, plăcere, satisfacție – termeni care mai înainte erau aproape goi.

11. Este cel mai simplu, rapid și neanesteziat mod de a te cunoaște pe tine însuți și de a fi smerit fără ca să fie cineva de față.

12. Găsești ușor motive ca să-ți ceri iertare, să te pocăiești și să plângi – chiar din primele zile, în unele cazuri.

13. Unul dintre cele mai neinspirate gesturi este să-ți ironizezi soția. De fiecare dată când o faci este ca și cum te-ai jupui de piele.

14. Cel mai mare inamic al unei relații serioase și sănătoase este egoismul – lipsa dragostei.

15. Este, de departe, cea mai sensibilă relație în care am fost vreodată. Nu cred că aș putea merge în profunzime într-un alt fel de relație.

16. Ai cele mai multe oportunități să devii descurajat și să te transformi în foarte scurt timp dintr-un optimist incurabil într-un pesimist de profesie.

17. Petreci cele mai frumoase momente deși nu ești la mare, la munte, în Hawai, etc.

18. Înțeleg perfect de ce voi da socoteală de fiecare cuvânt nefolositor pe care l-am rostit. Cel puțin pentru că fiecare contează.

19. Locul în m-am trezit în viața reală. Până să te căsătorești încă trăiești pe altă lume. Cu cât mai repede vine trezirea, cu atât mai bine. Pagube mai puține.

20. Materialismul nu este o problemă chiar atât de simplă. Se observă ușor imediat când ai de plătit chiria și facturile.

21. „Cunoașterea” din perioada de logodnă trebuie să poarte un cu totul alt nume.

22. Uneori îmi doresc să nu mă fi căsătorit … datorită multelor rele pe care le produc unei ființe pe care o iubesc. Sentimentul dispare însă foarte rapid de fiecare dată.

23. Observ mult mai ușor că foarte multe activități „necesare” sunt, în fapt, refulări.

24. Soția nu este prietenul de cameră din facultate, vecinul de pe scara de bloc, fostul „cel mai bun prieten” ci … soție. Confuziile costă.

25. Lucrurile pe care nu le pot spune niciodată în afara relației se înmulțesc pe zi ce trece. Apropo, aici înveți să-ți ții gura.

26. Pricep de ce un păstor ar trebui să fie căsătorit și care sunt motivele pentru care nu aș lăsa, decât în cazuri excepționale, ca cineva să fie prezbiter/păstor fără să fie căsătorit

27. Este fascinant să faci totul în libertate deși mai legat decât atât nu poți fi.

28. Soția este un vas mai slab dar nu mai am nici un fel de dubii că și eu sunt  slab.

29. De ce sfântul Pavel a spus asta și nu altceva: „Bărbaţilor, iubiţi-vă nevestele şi nu ţineţi necaz pe ele.

30. În general, e un mod foarte eficient de a-ți scoate prostiile din cap. Bănuiesc că există și varianta, pentru unii, ca partenerul să le adopte și să se rezolve anumite probleme.

31. Femeile nu sunt mai puțin interesate/doritoare de intimitate.

32. Dacă iubești o femeie ea îți devine slujitoare. Și nu prin dragoste condiționată (cred că e o contradicție).

33. Uneori cel mai bun lucru pe care îl poți face este să-ți faci datoria indiferent că înțelegi sau nu ce se întâmplă.

34. Totul poate avea și altă semnificație. Inclusiv eu și acțiunile mele. Surpriză – nu toată lumea gândește ca mine și nu sunt eu cel mai inteligent om!

35. Cuvântul „mister” a devenit foarte pronunțat în mintea mea. Asta în timp ce încerc să dezleg taine.

36. Căsătoria nu extirpează păcatul și poftele. Hristos o face. Soția nu este Mântuitorul, Hristos este. A aștepta să scapi de pofte prin căsătorie este absolut inutil și prostesc.

37. „Profețiile” pe care ți le fac oamenii înainte să te căsătorești sunt în general porcării, asta până în momentul în care încetezi să crezi ce tocmai am spus.

38. Am cele mai multe motive de rugăciune, de mulțumire, de cerere, de implorare, de agonizare, de bucurie extaziată.

39. Apreciez că Dumnezeu nu m-a lăsat să mă căsătoresc mai devreme. Cu mintea (puțină) pe care o aveam probabil aș fi făcut prostii duble la număr decât cele făcute până acum.

40. Gândind doar din perspectivă umană și pur egoist – m-aș fi căsătorit mai devreme dacă aș fi știut cum este.

41. Cu adevărat Dumnezeu pregătește cu cine să te căsătorești. Altfel, coincidențele mi se par absolut imposibile.

42. Apreciez toate amenințările pe care le fac tații adresate golanilor care dau târcoale fetelor lor. Le consider biblice!

43. Descopăr motivul pentru care aș putea bate pe cineva și apoi i-aș mulțumi lui Dumnezeu pentru ajutor cu conștiința împăcată. Asta în cazul în care nu se întâmplă opusul.

44. Există momente de care nu te saturi. Pur și simplu nu poți oricât te-ai strădui.

45. Cu adevărat cei care se împotrivesc căsătoriei propovăduiesc o învățătură drăcească. Amin.

46. E bine să ții totuși cont de cum arată soacră-ta. Așa în general. Nu o iubești pe ea, cel mai probabil, mai devreme sau mai târziu nu-ți vei iubi nici soția. Vor semăna.

47. Sunt fericit când mă gândesc la cealaltă mamă. Nu mai pot râde la glumele cu soacre, în special la cele făcute din amvoane. Să le fie rușine celor care o fac.

48. Căsătoria este un motiv serios pentru care îmi doresc ca în viața de apoi să-mi recunosc soția și să ne găsim un locșor p-acolo unde să fim din când în când doar noi. O fi timp în toate veșnicia.

49. Ca principiu – căsătoria are potențialul de a-ți deschide inima, mâinile mintea, ochii, urechile.

50. Căsătoria mi-a confirmat că cea mai adevărată carte în domeniu (citită de mine până la momentul de față) este The Meaning of Marriage, Tim Keller. Își face toți banii.

Acestea sunt doar dintr-un foc.

29 de gânduri despre “Impresiile unui căsătorit de 135 de zile

    1. Fără să stau pe gâduri: DA! Cu aceeași persoana. M-as căsători mai repede doar daca as fi fost mai matur.

      Toate punctele negative au de-a face cu mine si au în ele însele ceva pozitiv mult mai puternic decat tot ce este negativ in aparență. Toate lucrează spre bine!

      Apreciază

      1. Niciodată nu esti matur pana te căsătoresti. Totul e teoretic. In căsătorie totul este la un alt nivel. Nu prea ai de unde sa stii 🙂 – trebuie doar sa dai cu capul si sa înveți 🙂

        Apreciază

  1. Salut Andrei,

    Ceea ce urmeaza sa iti scriu vreau sa fie o dezbatere, nu vreau sa te trag la raspundere cu nimic, vreau doar sa stiu mai multe. Situatia ta este una interesanta.
    Mi se pare mie sau casatoria, dupa 4 luni jumate, te-a luat prin surprindere destul de tare? Am vazut ca ai citit „The Meaning of Marriage”, ma gandesc ca ai citit-o inainte sa te casatoresti (dooh 😛 ). Alte carti in afara de asta ai mai citit? Te-ai documentat cu privire la capitolul relatii? Cunosteai principiul „inainte sa cauti persoana potrivita trebuie sa iti propui sa fii persoana potrivita”?
    Si eu sunt o persoana care traieste intens experientele, iar alegerea cu privire la casatorie e cea mai importanta alegere a mea in momentul de fata, considerand ca pe cea cu privire la relatia cu Dumnezeu am rezolvat-o. Pot sa te intreb daca te-ai gandit sa mai astepti un pic inainte sa scrii postarea asta? Atunci cand traiesti foarte intens lucrurile esti sub influenta emotiilor (o influenta irationala). Unul din lucrurile pe care le cred cel mai putin (cel putin pentru mine) e ca o experienta foarte intensa te poate schimba pe interior daca tu nu iti propui sa o adopti si sa o conduci.
    Stii, una e sa traiesti intens anumite lucruri si sa tragi principii in timpul in care le traiesti, alta e sa astepti putin pana se linistesc apele, sa vezi cum se aplica de fapt la tine la modul rational si profund, si apoi sa le formulezi. Daca si peste un an, doi, trei ai scrie tot principiile astea atunci super. Daca nu, atunci asta e diferenta dintre un principiu inspirat/solid si unul mai comun.
    Si eu sunt o persoana care are tendinta sa absolutizeaze si generalizeaze experientele intense si ce am invatat este ca de multe ori nu este o alegere deloc inspirata. Decat pentru moment, pana ma lamursec care-i baiul de fapt.

    Multumesc pentru postare, e interesanta.

    Apreciază

    1. M-a luat prin surprindere intr-un mod frumos. Tot ce pare a fi negativ are in mod special de-a face cu mine si cu ceea ce eram dar nu cunosteam destul de bine.

      Am citit relativ mult pe relații si căsătorie si nu recomand acest lucru altora. Am varii motive. Poate in viitor voi scrie ceva pe chestiunea asta.

      Nu regret căsătoria, ma bucur de ea, nu o merit, ma împlinește. Cum spuneam – singura mea problema sunt eu.

      Apreciază

  2. Încep prin aţi dori cu sinceritate să ai parte de o căsnicie trainică, frumoasă şi fericită.

    Apoi am câteva întrebări pentru tine asta dacă voieşti a-mi răspunde.

    Tu zici: „Nu există un mod mai eficient de a vedea cât de ticălos pot fi uneori. Acum văd că sunt în stare de lucruri pe care încă nu le-am făcut.”

    Eu te (sau mă)întreb (aşa că asta poate fi o întrebare pur retorică): Dacă cu cineva drag poţi fi ticălos cum ai putea fi cu cineva care nu ţi-este drag?

    Tu zici: „În cele mai multe cazuri este singurul cadru în care se învață ce înseamnă dragostea.”

    Eu zic: dă-mi cazurile în care nu este un cadru propice pentru a învăţa ce este dragostea

    Tu zici: „Este, de departe, cea mai sensibilă relație în care am fost vreodată. Nu cred că aș putea merge în profunzime într-un alt fel de relație.”

    Eu zic: de acord cu tine. Ce părere ai tu despre relaţia dintre David şi Ionatan despre care Biblia afirmă că era deasupra unei iubiri dintre un bărbat şi o femeie? (şi nu mă refer la vreo relaţie de homosexualitate)

    Atât…deocamdată…

    Apreciază

    1. Deși sunt putin sceptic in privința intervenției tale raspund si eu:

      Ticăloși suntem in general. Intr-o relație sensibilă se vede acest lucru mult mai bine. Nu e vorba ca deliberat alegi sa fii ticălos.

      Am generalizat si exagerat cu dragostea cunoscuta doar in căsătorie. Am spus la un punct ca voi face asta. Dar nu poti cunoaște dragostea intr-o grămada de medii.

      Sunt de parere, la prima vedere, ca relația dintre un bărbat si o femeie este dragostea „eros” la care face referire textul. Si cu adevarat, o prietenie reala este superioară celei sexuale. Cand relația cu partenerul depășește erosul atunci situația e alta si poate fi comparata cu dragostea dintre David si Ionatan. Nu am studiat textul deci nu pot fi prea dogmatic pe problema asta.

      Apreciază

      1. Nu condamn scepticismul tău.
        Deşi sunt (pe general vorbind) mulţumit de răspunsul tău nu rezonez cu articolul tău şi asta pentru că eu personal consider 135 de zile mult prea puţine pentru o analiză serioasă.
        Îţi înţeleg totuşi exuberanţa tinerească (tot în general) dar şi cea legată de relaţia conjugală…

        Apreciază

      2. Fiecare om are povestea lui. Si a fiecăruia e unica si diferită de altele si cealaltă.

        Eu am vrut sa scriu impresii la 135 de zile nu o „analiza serioasa” (asa cum prost vad ca înțelegi ce o fi aia analiza serioasa). Am scris o analiza serioasa legată de căsătoria pentru 135 de zile. De ce nu poate fi o analiza serioasa la 135 de zile pentru o perioada de 135 de zile? Daca trageam concluzii pentru o căsătorie de 700000 de zile atunci te înțelegeam insa acum nu vreau sa te înțeleg.

        Voi scrie un articol (de G. K. Chesterton) referitor la nerezonanța profețiilor de soiul tau care gândesc reductionist si simplist (pentru ca asa cred eu ca gândești si nu ma voi contrazice cu tine pe ideea asta).

        Spor in sănătatea de toate soiurile.

        P. S. Sper ca am reușit sa fiu „ticălos”.

        Apreciază

      3. Sunt de acord cu tine. „Fiecare om are povestea lui. Si a fiecăruia e unica si diferită de altele si cealaltă.” Dar nu crezi tu că şi în alte domenii fiecare are povestea experienţele şi simţămintele lui? Nu se aplică asta cumva şi în relaţia personală cu Cristos şi Dumnezeirea în trei persoane?

        Ahhh…dragul meu…nu ştiam că sunt profet! Dar dacă zici tu…s-ar putea să fiu (nu sunt ironic mai degrabă întristat de constatarea ta…nu mi-ar plăcea postura)

        Bine…aştept articolul tău să văd ce vei scrie despre reducţionism şi simplism. Sau nah…ce spune G. K. Chesterton. Bănuiesc că-l vei cita intens…

        Apreciază

      4. Da

        E absolut genial …

        Un profesor de la CBSA spunea ca nu scrie cărți tocmai pentru ca alții au scris aceleași lucruri mult mai bine ca el. Asa ca e mai ușor sa promovezi ceva deja scris si e mai benefic (dintr-un punct de vedere) sa promovezi ceva scris mai bine decat ai putea tu scrie.

        Apreciază

  3. Am si eu o intrebare. Crezi ca Dumnezeu alege pentru tine partenerul sau binecuvinteaza ce ai ales?
    Cred ca e deja cliseu intrebarea asta dar sincer ma preocupa. Nu vreau sa intru in viata ta personala, dar ai putea sa spui pe scurt daca Domnul te-a calauzit intr-un mod special spre sotia ta, ti-a vorbit in diverse moduri ca ea ar fi aleasa; ori pur si simplu a fost indragostire si o suma de ,,coincidente” din care ai dedus ca e voia Domnului? Ms. Casa zidita pe stanca 🙂

    Apreciază

    1. tu alegi ce a ales El si El binecuvântează daca vrea ceea ce ti-ai ales (datorită hotărârii Lui). Daca esti al Lui cu siguranță ai binecuvântarea Lui. Am văzut, mi-a plăcut (in toate felurile), m-am rugat, am cerut, am așteptat doi ani, am cerut iar si am primit. Daca trăiești cu Domnul pur si simplu căsătoreste-te cu un credincios. Prin diverse circumstante Domnul te va calauzi. Mi se pare ca se exagerează astăzi cu „căutarea voii Domnului”. Asta e ascunsa si nu se descoperă decât prin decizii făcute in credință.

      Apreciază

Lasă un răspuns

