Cum eviţi „căderea”

Ispita sexuală este una dintre cele mai puternice ispite şi mă îngrozesc frecvent din cauza oamenilor – tineri şi adulţi, bărbaţi şi femei – care falimentează în acest domeniu.

Nu mă consider unul care are toate răspunsurile şi nici nu cred că sunt ferit de cădere dar având în minte aceste lucruri mereu mă întreb cum pot să nu fiu eu acela care cade.

Câteva gânduri la care m-am gândit în ultima vreme şi câteva idei despre modul în care eu cred că cineva poate să se păstreze departe de orice fel de cădere dar în special departe de păcatul sexual:

1. Primul lucru care trebuie amintit cu siguranţă este necesitatea regenerării (transformarea gândirii, sentimentelor, voinţei, etc). Fără această transformare este inutilă discuţia despre orice fel de luptă autentică contra păcatului, a poftei şi a ispitelor.

Păcatul trebuie omorât şi nu acoperit iar aceasta pentru că, dacă nu e ucis, se va manifesta în multe alte forme fără ca să fi dispărut cu adevărat din viaţa omului.

2. Un lucru crucial de amintit în această discuţie este alimentarea minţii: prin păstrarea distanţei necesare faţă de persoane de sex opus, evitarea discuţiilor cu ele şi refuzul de alimentare a minţii cu imagini ale unor femei senzuale – imagini care pot fi găsite în tot felul de locuri.

Principiile trebuie să rămână valabile întotdeauna şi în orice situaţie. Orice rabat de la aceste principii deschide uşa larg pentru următoarele falimente.

3. Darea de seamă. Unul dintre lucrurile care au pecetluit căderea pentru mulţi oameni mari şi influenţi a fost tocmai faptul că nu au avut o autoritate căreia să i se supună sau oameni cărora să le dea de seamă pentru viaţa spirituală personală şi în special situaţia domeniului sexualităţii.

Aici este necesară mărturisirea ori de câte ori intervine orice tip de faliment în acest domeniu cât şi urmarea instrucţiunilor celor cărora le dai de seamă indiferent de preferinţele personale.

4. Abandonarea. Foarte mulţi oameni nu pot birui păcatul şi ispitele datorită faptului că luptă. Lupta prin propriile puteri este una dintre cele mai obositoare lupte pe care o poate duce un om. Firea nu va lupta împotriva ei.

A fost miraculoasă în viaţa mea această rugăciune: Doamne, eu ştiu şi Tu ştii că eu nu pot birui şi lupta. Sunt 100% sigur că nu-ţi place păcatul dar eu nu mai pot lupta. Renunţ la strofocările mele. Scapă-mă Tu! Oricât de anormal ar părea abandonul propriei lupte este un pas înainte către biruinţă.

5. Mentalitatea. Înainte ca păcatul să biruie voinţa şi să fie înfăptuit a biruit întâi mintea. Există o falsitate pe care o crezi şi care te grăbeşte spre păcat. Descoperă care este acea minciună sau înşelătorie.

Dacă crezi din toată inima că eşti izbăvit de păcat, că eşti mort faţă de păcat şi că trupul păcatului a fost dezbrăcat de puterea lui atunci vei trăi conform cu aceste realităţi dar dacă nu crezi vei trăi că unul în viaţa căruia aceste lucruri nu s-au întâmplat. Păcatul trebuie confruntat cu realitatea morţii faţă de el.

6. Lupta propriu-zisă. Fiecare poftă trebuie biruită cu o poftă. Plăcerea pentru păcat trebuie biruită cu o plăcere mai mare pentru Hristos. Păcatul trebuie omorât atunci când a luat fiinţă fiindcă orice întârziere este o împietrire a inimii.

2 gânduri despre “Cum eviţi „căderea”

Lasă un răspuns

