Lipsa dragostei anulează valoarea și importanța darurilor?

1 Corinteni 13:1 „Chiar dacă aş vorbi în limbi omeneşti şi îngereşti, şi n-aş avea dragoste, sunt o aramă sunătoare sau un chimval zăngănitor.

1 Corinteni 13:2 „Şi chiar dacă aş avea darul prorociei şi aş cunoaşte toate tainele şi toată ştiinţa; chiar dacă aş avea toată credinţa, aşa încât să mut şi munţii, şi n-aş avea dragoste, nu sunt nimic.”

1 Corinteni 13:3 „Şi chiar dacă mi-aş împărţi toată averea pentru hrana săracilor, chiar dacă mi-aş da trupul să fie ars, şi n-aş avea dragoste, nu-mi foloseşte la nimic.

Pentru multă vreme am susținut că lipsa dragostei anulează funcția, importanța și valoarea darurilor spirituale. Citindu-l pe D.A. Carson am văzut clar în textul biblic că apostolul arată că omul lipsit de dragoste este un nimic și nu darul! Pavel descrie efectul asupra lui însuși și nu asupra darului. Așadar lipsa dragostei arată ceva despre om și nu despre dar.

Unii interpretează că „ce spune apostolul Pavel este că în aceste condiții (când sunt fără dragoste) devin gol, un sunet fără semnificație. Nu există nici o semnificație importanță spirituală a darului meu.” Această interpretare ar fi posibilă însă Pavel vorbește despre sine și nu despre darul limbilor, devenind ca un chimval zăngănitor.

D.A. Carson, Showing the Spirit, 53-54

Lasă un răspuns

