Idealuri tinerești, G.K. Chesterton

Când un om de afaceri îi reproșează asistentului că este idealist, de obicei vorbește astfel: „A sigur, când ești tânăr ai asemenea idealuri abstracte și-ți ridici castele de nisip. Dar la maturitate toate se risipesc ca un fum și rămâi cu credința în conduita practică, folosești mașinăria pe care o ai la dispoziție și te împaci cu lumea așa cum este.”

Astfel obișnuiau să-mi vorbească, pe vremea când eram puști, anumiți bătrâni venerabili și filantropi care acum se odihnesc în cinstitele lor morminte. Dar de atunci m-am maturizat și am descoperit că domnii bătrâni și filantropi spuneau minciuni. S-a întâmplat de fapt tocmai opusul a ceea ce au zis ei că se va întâmpla. Spuneau că-mi voi pierde idealurile și voi înecpe să cred în metodele politice practice. Nu mi-am pierdut însă câtuși de puțin idealurile; credința mea în lucrurile fundamentale a rămas exact așa cum era. Am pierdut tocmai vechea mea încredere copilărească în politica practică. Sunt la fel de preocupat ca întotdeauna de bătălia de la Armaghedon.

G.K. Chesteron, Ortodoxia, p54

Lasă un răspuns

