Sabina Wurmbrand și vorbirea în limbi

Bănuiesc că unii baptiști ar fi exclus-o din cercurilor lor și i-ar mai fi dat 10 ani de detenție pentru astfel de „erezie” mai rea decât curvia (ca să fiu în ton cu unul dintre foștii mei profesori):

Trebuie să dau câteva explicații suplimentare aici, pentru că ceea ce am trăit atunci reprezintă una dintre cheile supraviețuirii în detenție. Din cauza suferinței și a situației mizerabile, ți-ai dori ca mintea să fie cumva decuplată de la realitatea imediată și să nu mai fie implicată în ceea ce trăiești. Cauți cu disperare să evadezi, dar ești hăituit, în același timp, și obsedat de gânduri care pot duce la afecțiuni serioase ale minții. Exact în același mod în care un picior fracturat este pus în ghips pentru a fi imobilizat și obligat să intre în repaus, o minte tulburată, bolnavă, afectată de remușcări are nevoie de odihnă pentru a-și păstra sau recupera sănătate.

Este cunoscut faptul că în Biserica primară se manifesta adesea un fenomen numit glosolalie, adică vorbirea în limbi necunoscute. Sentimentul religios nu-și poate găsi niciodată expresia deplină doar în cuvinte. De la începuturile omenirii acesteia s-a manifestat și prin muzică, dans și pictură. Limbajul este o unealtă imperfectă: când spun că iubesc plăcinta cu mere, îmi iubesc soția sau Îl iubesc pe Dumnezeu, exprim prin același cuvânt trei sentimente total diferite. Între dragoste și ură se găsește o varietate foarte mare de nuanțe ale simțirii care nu pot fi numite în cuvinte, asemenea fracțiilor dintre numerele întregi unu și doi. O mamă nu poate exprima prin cuvinte tot ce simte față de copilul său, și prea adesea nici nu încearcă să le folosească. Îl alintă cu tot felul de expresii fără sens și copilul pare foarte fericit când le aude.

La fel este și cu acest fenomen al glosolaliei, al limbilor neînțelese, al cuvintelor nearticulate. În momente de extraz sau de suferință profundă, din adâncul inimii răzbat sunete și expresii ale dragostei față de Dumnezeu și față de semeni exprimate în cuvinte ce nu se găsesc în nici un dicționar. Mintea iese din scenă, sau așa cum se exprimă Biblia: „Cel ce vorbește în limbi necunoscute nu se adresează oamenilor, ci lui Dumnezeu.”

În carceră, această retragere în odihnă a minții care a dat frâu liber sunetelor iraționale să iasă din adâncul subconștientului mi-a salvat sănătatea. După un ceas sau două, rațiunea mi-a revenit, proaspătă și revigorată. Am descoperit cu această ocazie că vorbirea în limbi neînțelese mai are un mare avantaj: în starea aceasta nu poți niciodată să minți, nu poți să înșeli pe nimeni.

Sabina Wurmbrand, Soția pastorului, 142-143

Anunțuri

3 gânduri despre “Sabina Wurmbrand și vorbirea în limbi

  1. Cred ca nu tot ce au spus sau experimentat regretatii soti Wurbrand poate fi luat ca” litera de Evanghelie” Ma intreb oare in ce masura acele trairi au fost niste efecte psihice datorate situatiei prin care trecea sau au fost trairi spirituale.Aceasta deoarece nici la Rusalii si nici in alta parte in Cuv. lui Dumnezeu nu scrie despre „aceasta retragere in odihna a mintii” ci din contra „ma voi ruga cu Duhul dar si cu mintea”.Posibil ca in Corint sa fi fost asemenea trairi extatice dar in nici un caz la Cincizecime .Cu stima.

    Apreciază

    1. Am mai auzit acest tip de argument pe care bineînțeles nu îl accept deoarece nu este logic și se bazează pe speculație. Care este problema că au fost efecte psihice? Dumneavoastră nu aveți psihic? Când Dumnezeu se relaționează la persoana dvs vă ignoră psihicul? Nu, la fel cum nu vă ignoră nici mintea. Faptul că o anumită parte din noi este în unele experiențe mai proeminentă este cu totul altă discuție.

      Mai mult, în orice situație putem specula că au fost „efecte psihice datorate situației” pentru că în orice moment suntem într-o situație. Mai văd și în Biblie că Dumnezeu lucra miraculos exact în „situații”. Putem pune sub semnul întrebării, cu acest argument, o mare parte din Scriptură. Poate au avut oamenii ăștia ceva dereglări … datorită situației … și, de fapt, nu s-a întâmplat în realitate ceea ce ei spun că s-a întâmplat.

      Mi se pare o confuzie să suprapuneți evenimentul din Fapte 2 cu cel din 1 Corinteni 14. De asemenea ar trebui să judecați fiecare caz de vorbire în limbi din Fapte și să vedeți că au fost unice și cu scopuri specifice fiecare. Mai mult, explicația pentru 1 Corinteni 14 se află în determinarea scopului acelui pasaj. Sfatul lui Pavel are de-a face cu dorința lui ca în închinarea PUBLICĂ totul să se facă spre zidirea CELORLALȚI. Asta nu scoate din ecuație tot ce el spune despre vorbirea în limbi foarte asemănătoare cu ceea ce spune S.W.

      E clar că Biblia nu e validată de experiența cuiva. Nici vorbă.

      Apreciază

  2. Nu doresc sa intru intr-o discutie sterila pe aceasta tema .Dar observ ca va faceti ca nu intelegeti ca SW era intr-o situatie exceptionala :inchisa, infometata etc.Apreciez ultima propozitie din raspunsul dat.Eu aici inchei si va doresc Sarbatori Fericite .Cu stima.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s