1. Darul de vindecare in Evanghelii

În Evanghelii este greu de observat o teologie a „darului de vindecare” (ceva ce este diferit de „vindecare”) întrucât atât Hristos cât și apostolii au vindecat prin autoritate. Din conceptul de autoritate se poate argumenta pentru putere de vindecare însă nu pentru dar.

Trebuie însă precizat și respectat scopul autorilor evangheliilor care nu a fost să arate transmiterea autorității de vindecare ci de a arăta autoritatea Împăratului. Este greu de regăsit în Evanghelii texte care să se preocupe cu autoritatea delegată tuturor creștinilor pentru a face vindecări.

Ne lovim și de faptul că majoritatea textelor din Evanghelii sunt descriptive și nu prescriptive ceea ce complică necesitatea de a găsi pasaje care justifică autoritatea de vindecare. Textele nu au fost scrise pentru a face o teologie a vindecării și pentru a istorisi viața și lucrarea lui Hristos.

Mai mult, este clar că evangheliile se ocupă de dispensația în care Hristos a fost pe pământ într-o lucrare specifică și unică. Acea dispensație s-a sfârșit odată cu înălțarea lui Hristos la cer. Este greu de legitimizat pe baza acestor texte că ceea ce a făcut Hristos trebuie să facem și noi.

În plus, faptul că ucenicii au făcut minuni nu justifică că și biserica de astăzi are autoritatea de a face. Ce se poate însă argumenta este continuitatea unui principiu observat în Evanghelii: Hristos dă autoritate celor 12, apoi celor 70 și în final toți creștinii primesc responsabilitatea Marii Trimiteri. Această ipoteză va fi confirmată de cartea Faptelor.

În final, Evangheliile nu sunt scrise doar cu scop informativ ci pentru ca cititorii să creadă. Oare trebuiau ei doar să creadă că Isus a făcut ceea ce a făcut în trecut sau că El face și în prezent? Dacă El vindecă inimile ca și în trecut de ce nu ar vindeca și trupurile la fel? De fapt, nimeni nu neagă că o face și acum. Ce se neagă este că El o face prin ucenicii Săi. Mai precis, nu se neagă că El o face prin ucenici ci se discută metoda prin care o face prin ucenici. Partea conservatoare și fundamentalistă a evanghelicilor spune că El o face doar în urma rugăciunii lor în timp ce partea continuaționistă (pestriță de altfel) spune că o face prin rugăciune dar și prin autoritatea transmisă și delegată tuturor creștinilor.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s