Socializare spirituală

Părerea generală a oamenilor este că sunt un anti-social. Alții ar nega asta și ar spune că nu sunt deloc anti-social. Am convingerea că ambele categorii de oameni au dreptate. Depinde în ce grup te afli deoarece cu un grup pot fi social în timp ce cu un altul sunt anti-social.

Unii spun că trebuie să fii social cu necredincioșii pentru a fi un exemplu, așadar „exemplu” în acest context înseamnă evanghelizare. De obicei ni se spune că trebuie să jucăm volei, să mergem la piscină, să ieșim la „iarbă verde” cu necredincioșii pentru ca socializând să îi evanghelizăm. Am un singur răspuns pentru asta: nicăieri nu găsesc în Biblie că distracția și relaxarea este un mod de evanghelizare.

Au fost și alți oameni, prieteni dragi mie, care mi-au spus cu un ton bătrânesc și sfătos că trebuie să mă apropii de anumiți oameni tineri sau bătrâni. Motivul pentru care mi s-a cerut asta este deoarece făcând asta câștig simpatia unor oameni importanți care ar putea contribui la escaladarea muntelui „succes”. Răspunsul meu este că nu am nevoie să escaladez nici un munte dacă trebuie să aplic această metodă a ipocriziei.

Dar despre socializarea dintre tineri? Nu cred în ea. Cred că e periculoasă și nu vreau să o promovez. Într-o socializare spirituală cred, cu câteva note de subsol la aceste permisiune. Mă enervează doar ideea de a mă afla într-un grup de tineri care două ceasuri vorbesc toate prostiile posibile dar nu sunt deloc captivați de subiecte duhovnicești. Poate sunt fundamentalist și fanatic. Ăsta sunt și nu vreau să mă schimb. Cred că importanța celor duhovnicești este net superioară tuturor celorlalte și mi se pare inutil să pierd vremea în discuții aproape tâmpite.

Cred că oamenii, frații, creștinii cu necreștinii ar trebui să discute, dacă vreți numiți-o socializare, despre probleme pământești reale, practice, personale și actuale. E necesar acest lucru. Cred din toată inima că trebuie să se facă asta. Cred că trebuie să existe un ajutor reciproc pe care oamenii și-l acordă unii altora.

Sub nici o formă nu susțin o socializare de dragul socializării, bazată pe principiul „trebuie să socializăm” așa că nu contează ce spui și cum spui cât timp socializez. Așadar avem o droaie de oameni bine intenționați, oameni inteligenți cu care poți avea discuții excepționale, implicați în discuții tipar de două parale în care se pun întrebări standard ce primesc răspunsuri de aceeași natură. Condamn o asemenea manifestare socială.

Condamn manifestările sociale cu precădere bazate pe flirt, apropouri nesimțite de natură sexuală, vorbărie siropoasă, apropouri lascive și priviri pofticioase. Pur și simplu o astfel de socializare este păcătoasă de la cap la coadă. Nu cred că acesta este contextul în care trebuie să se dezvolte relațiile de prietenie care duc spre căsătorie. Detest această socializare.

M-aș duce să socializez cu trei bătrâni care au să-mi spună ceva real pentru viața asta deși majoritatea oamenilor îmi spun că arăt de 18 ani și (bănuiesc eu) cred că ar trebui să mă însoțesc cu incompetenți de vârsta mea, decât să merg cu o hoardă de tineri care nu au nimic important de transmis față de absolut nimeni.

Lasă un răspuns

