Aș propune ca Beniamin Fărăgău să fie exclus din cultul baptist

Titlul meu este ironic și ascunde o urmă de profundă dezamăgire. Nu doresc excluderea fratelui Beniamin Fărăgău din cultul baptist însă dacă unii moguli-călăi baptiști ar fi consecvenți ar trebui să îl tranșeze ca la abator și pe el întrucât concepția lui despre botezul cu Duhul Sfânt nu este tocmai „baptistă”. Când spun că nu e „baptistă” mă refer la concepția larg răspândită și susținută între baptiști potrivit căreia botezul cu Duhul Sfânt este primit doar în experiența convertirii. Mai jos am selectat câteva afirmații „nebabtiste”:

Există vreo diferență între primirea/părtășia cu Duhul Sfânt și botezul cu Duhul Sfânt? Sunt concepte diferite în Biblie. Există ceva și după aceea? Pot să citesc Biblia văzând cele două lucruri distincte?

Când citesc Faptele Apostolilor nu am un tipar unic repetat. Nu am tipar pe care trebuie să-l îmbrățișez și eu pentru că îmi este poruncit.

Dacă biserica s-a născut în seara învierii înseamnă că botezul cu Duhul Sfânt este un fenomen ulterior. Înseamnă că istoria bisericii are ca și bun al ei pe care Dumnezeu îl poarte repeta, Rusaliile.

faza 1

Repetarea rusaliilor este singura explicație pentru trezirile din istorie. MLJones

De 40 de zile Domnul Isus a fost între ei. Nu i-am văzut făcând mari treburi după aceea. A trebuit să se întâmple ceva ca să aibă curajul să deschidă ușa, să coboare în piață, să fie împuterniciți pentru lucrare. Și asta s-a întâmplat în Fapte 2.

faza 2

Cu ce să aseamăn biserica din România? Cu o armată puternică sau cu o vale de oase? Teama mea este că cei care se cheamă creștini arată mai degrabă cu o vale de oase cu mici excepții.

Duhul se dă (a) în urma iertării, (b) ca semn al înfierii, (c) în vederea ascultării și (d) în vederea conlucrării cu Dumnezeu.

picture3

Nu încerca să stărui după Duhul Sfânt dacă nu ți-ai curățit inima. Duhurile dracilor sunt acolo la ușă. Ei vin cu bucurie într-o inimă murdară, n-au nici un fel de probleme nici cu curviile tale și nici cu minciunile tale. Dimpotrivă sunt bucuroși de ele și ți le vor îmnulți.

clipul de mai sus este sursa citatelor și a print-screenurilor

Anunțuri

41 de gânduri despre “Aș propune ca Beniamin Fărăgău să fie exclus din cultul baptist

  1. pai, dupa conceptia ta, oricum greseste, ptr ca, dupa teologia calvinista, Duhul intai regenereaza, ca sa poti fi apoi convertit…. Deci Duhul se da inaintea iertarii, ca sa poata aplica iertarea, nu?:)

    pe de alta parte, cu privire la „naşterea” Bisericii, Ioannis Zizioulas a spus: „Ceea ce Fiul instituie, Duhul constituie!”.

    Biserica a fost instituită de Domnul Isus Cristos, înomenitul Fiu al lui Dumnezeu, prin apostolii Săi (germenii Bisericii) şi a fost constituită la Cincizecime de către Duhul Sfânt, care a aplicat sângele Noului Legământ, sângele vărsat al Domnului Isus Cristos, la viaţa credincioşilor Domnului (inclusiv apostolii).

    Apreciază

    1. După „concepția mea” ai boala aceasta de a specula abudent și a-ți da cu părerea despre ce nu cunoști. Mă refer atât la calvinism cât și la concepțiile mele. Iar dacă ești așa de sigur nu văd motivul pentru care ai mai pus acel semn al întrebării. În locul tău aș opta pentru un stil de dialog mai deschis și mai puțin arogant – așa cum mi se pare că îl ai.

      Ca să răspund la „observația” ta: ideea de „înainte” și „după” introduce categoria temporalității – ceva ce nu se poate discuta în cazul nostru deoarece atunci când spunem că regenerarea este ÎNAINTEA credinței ne referim la o ordine LOGICĂ nu TEMPORALĂ.

      Rămâne de văzut dacă Biserica a fost instituită la Cincizecime. Trebuie să argumentezi asta nu doar să o afirmi. O afirmație nu e neapărat un argument ci poate fi o presupoziție, o speculație, o ipoteză, o idioțenie etc. Beniamin Fărăgău spune că a fost instituită în seara învierii și argumentează asta destul de bine. Altfel nu prea are rost evenimentul în care suflă peste ucenici Duh Sfânt. Explicația cum că acolo este un act simbolic e nesatisfăcătoare. Dacă suntem sau nu de acord cu el rămâne de văzut.

      Ceea ce eu am subliniat în articol și ce am vrut să tratez nu este subiectul teologic al botezului cu Duhul Sfânt sau al instituirii Bisericii ci faptul că un baptist nu e prea baptist și că, așa cum obișnuim unii dintre noi, e neapărat să ne tranșăm dacă în acest domeniu teologic suntem diferiți.

      Apreciază

      1. vezi ca nici tu nu ma cunosti? nu am fost arogant!!nt..

        dpv al temporalitatii , eu cred ca luminarea, convertirea, regemerarea (ca lucrari ale Duhului) au loc in acelasi timp, instantanent! noi le disecam, si de aici diferentele!

        apoi, fa diferenta dintre instituire si constituire…. germenii au participat la instituirea de catre Domnul, Duhul Sfant a facut constituirea (si a fost in numar mare)….

        Si de ce a mai venit oare Duhul asupra ucenicillor la Cincizecime, daca ei Il aveau deja?? A venit CA SA LOCUIASCA IN EI! Pana la Cincizecime, L-au avut cu masura, dar implinirea promisiunii din Ioan 14 si Ioan 16 a avut implinirea deplina la Cinzizecime! De la Cinncizecime, Duhul a venit „pe Pamant”, ca sa locuiasca in fiecarle credincios, sa il calauzeasca, sa il imputerniceasca, sa il sfinteasca,….

        Apreciază

      2. unde e în Biblie ideea de constituire și instituire și care e diferența dintre ele?

        E diferit a primi Duhul Sfânt, a fi născut din Duhul Sfânt, a fi umplut cu Duhul Sfânt, a fi locuit de Duhul Sfânt sau a fi botezat cu Duhul Sfânt. Dacă ele se întâmplă în același timp eu nu vreau să spun asta acum.

        tu ce crezi că înseamnă botezul cu Duhul Sfânt?:

        Apreciază

      3. cand Duhul vine in tine te naste din nou.. nu mai pleaca, ci te locuieste,..

        botezul cu Duhul e de fapt botezat de Duhul, adica punerea ta IN Hristos, lucrare aplicata de Duhul! si e irepetabila! se petrece la regenerare si convertire
        umplerea cu Duhul e ceva repetabil!

        Apreciază

      4. Totuși de ce în Fapte nu este descris botezul cu Duhul Sfânt ca fiind încorporarea în trupul lui Hristos? Domnul Isus Însuși în Fapte 1.8 nu definește botezul cu Duhul Sfânt în acest fel. Nicăieri nu spune că au fost botezați cu Duhul Sfânt și au fost puși în trupul lui Hristos.

        Apreciază

      5. @Totuși de ce în Fapte nu este descris botezul cu Duhul Sfânt ca fiind încorporarea în trupul lui Hristos?
        Sa ne uitam la 1 Corinteni 12, v:13

        Apreciază

      6. Han Christian

        Mi-e greu să înțeleg cum poți citi întrebarea mea și să o reproduci fără să răspunzi la ea. De ce în cartea FAPTE (nu în 1 Corinteni) botezul cu Duhul nu e descris ca fiind încorporarea în trupul lui Hristos?

        Apreciază

  2. ptr asta este 1 Corinteni 12 si 14…acolo se specifica….ex, 1 Corinteni 12:13 – „Noi toţi, în adevăr, am fost botezaţi de un singur Duh, ca să alcătuim un singur trup, fie Iudei, fie Greci, fie robi, fie slobozi; şi toţi am fost adăpaţi dintr-un singur Duh.”

    apoi, trebuie sa intelegi conceptul botezului….
    Cuvântul din limba greacă pentru cuvântul „botez” este „ baptizō”, care înseamnă o „scufundare în ceva”, „o acoperire cu ceva”. Ideea este aceea a unui material alb, care se scufundă într-un vas cu vopsea. Când iei materialul acela şi îl pui în vopsea, materialul acela a fost cufundat în vopsea, acoperit cu vopsea; a fost pus în vopsea, s-a identificat cu vopseaua aceea.

    Am fost botezaţi în Hristos, adică am fost luaţi din Adam şi puşi în Hristos, iar sfinţenia Lui ne-a fost dăruită şi nouă.

    Apreciază

  3. Botezul cu Duhul Sfânt

    În Luca 3:16, Ioan ne menţionează botezul cu Duhul Sfânt. Înseamnă că este un botez important, pentru că Ioan face aici un contrast între botezul pe care îl făcea el în apă şi botezul pe care urma să-L facă Domnul Isus. Ioan se uită la sine însuşi şi se vede cât de mic este el în comparaţie cu Domnul Isus, cu Domnul Isus care este mai mare decât el şi botezul pe care El îl va face. Este o diferenţă pe care Ioan o trasează în acest verset – botezul cu Duhul Sfânt.
    Primul lucru pe care vreau să-l înţelegeţi cu privire la botezul cu Duhul Sfânt este:
    ➥ Cine face botezul cu Duhul Sfânt? Domnul Isus face botezul!
    ➥ Care este agentul cu care ne botează El? Duhul Sfânt!

    În cazul acesta din Luca 3, Ioan făcea botezul; iar agentul cu care făcea botezul era apa. Oamenii se identificau în apă, cu o schimbare a vieţii; lăsau deoparte viaţa veche şi începeau o altă viaţă. Botezul acesta era pentru pocăinţă. Ei se întorceau şi mergeau pe o cale diferită; se pregăteau pentru venirea Domnului.
    Dar Ioan prezice mai departe botezul cu Duhul Sfânt, pe care Domnul Isus urma să-l facă.

     Fapte 1:5 -„ Căci Ioan a botezat cu apă, dar voi, nu după multe zile, veţi fi botezaţi cu Duhul Sfânt.”
    Domnul Isus prezice acelaşi lucru. Ceea ce menţiona Domnul Isus aici se realizează pentru prima oară în Fapte 2.
    Deci, Ioan prezice botezul cu Duhul Sfânt în Luca 3:16, iar Domnul Isus îl prezice în Fapte 1:5; şi apoi botezul acesta are loc, pentru prima oară, în Fapte 2. Acum, botezul acesta cu Duhul Sfânt nu a avut loc o singură dată în Fapte 2, ci în Fapte 2 a fost prima dată când a avut loc acest botez.

     1 Corinteni 12:13 – „Noi toţi, în adevăr, am fost botezaţi de un singur Duh, ca să alcătuim un singur trup, fie Iudei, fie Greci, fie robi, fie slobozi; şi toţi am fost adăpaţi dintr-un singur Duh.”
    Acest verset ne spune că fiecare credincios este botezat cu Duhul Sfânt; pentru că acest lucru ne dă nouă unitatea pe care o avem. Argumentul de aici este unitatea. Şi unitatea pe care noi o avem este dată de două lucruri:
    • în primul rând, toţi suntem într-un singur trup – trupul lui Hristos.
    • acelaşi Duh este în fiecare trup al nostru.

    Cu toţii suntem botezaţi cu un singur Duh; cu toţii suntem în trupul lui Hristos, într-un singur trup [suntem puşi în Hristos] şi cu toţii ne adăpăm dintr-un singur Duh. Aceasta ne dă unitatea noastră. Deci, botezul cu Duhul Sfânt este asociat de faptul că noi devenim creştini şi suntem uniţi în Hristos. Aceste lucruri ne identifică pe noi, ca şi creştini. Nu putem fi creştini fără aceste lucruri.

     Galateni 3:27 – „Toţi care aţi fost botezaţi pentru Hristos [în Hristos], v-aţi îmbrăcat cu Hristos.”
    Cu alte cuvinte, Pavel spune: „…aţi devenit parte din trupul lui Hristos.” Acesta este aspectul identificării – tu te identifici cu Hristos. Aceasta înseamnă să fii creştin.
    De fapt, sensul cuvântului „creştin” este „o persoană care aparţine lui Hristos”. Lucrul acesta se întâmplă atunci când noi devenim creştini. Acest lucru ne face pe noi creştini; acest lucru ne identifică ca şi creştini, pentru că primim Duhul (1 Cor.12:13).

     Romani 8:9 – „Voi însă nu mai sunteţi pământeşti, ci duhovniceşti, dacă Duhul lui Dumnezeu locuieşte într-adevăr în voi. Dacă n-are cineva Duhul lui Hristos, nu este al Lui.”
    Nu eşti creştin, nu Îi aparţii lui Hristos dacă nu ai Duhul Sfânt! Dar când primeşti Duhul Sfânt? Când eşti mântuit! Când eşti botezat cu Duhul, prin lucrarea Duhului Sfânt (1 Cor.12:13), tu eşti pus în trupul lui Hristos [intri în trupul lui Hristos] şi Duhul lui Dumnezeu, în acelaşi timp, este pus în tine. Aceasta se întâmplă atunci când eşti mântuit; acesta este botezul cu Duhul Sfânt.

    Botezul cu Duhul Sfânt produce trupul lui Hristos. În tot timpul când oamenii cred [începând din Fapte 2, şi de atunci încoace], de fiecare dată când cineva crede este pus în trupul lui Hristos. În trupul lui Hristos este un singur Duh, care curge şi se manifestă în trup.

    Apreciază

    1. aș șterge tot comentariul tău fiindcă ești împrăștiat și nu răspunzi la întrebările puse. Nu am întrebat nimic din ce ai spus. Ai o gândire prea împrăștiată – nu poți rămâne în contextul unui text sau al unei cărți. Te rog recitește întrebările mele din comentariul anterior și răspunde.

      Apreciază

  4. Pledez pentru menținerea lui Beni Fărăgău în mișcarea baptistă (dacă mai este nevoie!).

    Aș vrea să văd și eu ceasul în care baptiștii vor înceta să fie biblici ! Pavel spune: ,,și dacă în vreo privință sunteți de altă părere, Dumnezeu vă va lumina și în această privință. Dar în lucrurile în care am ajuns la aceeași părere, să umblăm la fel“ (Filip. 3:15-16). ,,Baptiști“ este un nume, o poreclă dată intr-o anumită circumstanță istorică unor oameni care au ales se botează a doua oară. Există o mare varietate în mișcarea baptistă. Avem și baptiști de ziua a șaptea !

    Creștinii se dezbină discutănd lucrările lui Dumnezeu în loc să-și vadă de lucrarea încredințată lor de Dumnezeu, mărturia pentru Evanghelizarea lumii.
    Preferăm să discutăm despre lucrarea Tatălui (când ne mântuiește El, în momentul alegerii noastre sau în momentul alegerii lui?), despre lucrarea Fiului (când vine, înainte, în timpul sau după Necazul cel Mare?) și despre lucrarea Duhului Sfânt (când ne mântuiește, când ne umple, când pleacă de la noi?).

    Teologie este imprtantă, dar neînțelegerile nu trebie nici să ne învrăjbească și nici, mai ales, să ne împiedice să lucrăm împreună la vestirea Evangheliei. Ne pierdem mărturia unității în fața lumii și suntem vinovați de necredința lor (Ioan 17:21).

    Odată stabilite aceste principii, îmi dau și eu cu părerea.

    Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt au lucrat ÎNTOTDEAUNA împreună: și în Vechiul Testament și în Noul Testament. Există referințe la fiecare dintre ei și în Vechiul Testament. Gradul de implicare al fiecăruie în anumite aspecte ale lucrării a fost, este și va fi diferit. Uneori, ,,Unul“ a trebuit să plece din poziția predominantă ca să poată VENI (un fel de a zice) ,,Celălalt“. A fost doar o schimbare de plan principal sau secundar, de predominanță, de vizibilitate.

    Ne va fi mereu imposibil să înțelegem lucrarea lui Dumnezeu. Și mai greu ne va fi să înțelegem lucrarea Duhului, chiar dacă lucrarea Fiului ni se pare destul de clară (ei am mari probleme cu acel ,,voi atrage la Mine pe toți oamenii“). Pavel Nicolescu obișnuia să folosească un citat celebru: ,,Pentru unii, teologia este suma adevărurilor despre Dumnezeu. Pentru mine, teologia este suma tainelor despre Dumnezeu!“ Cunoaștem doar în parte.

    Trebuie să recunoaștem că, în prezentarea de mai sus, Beni folosește o terminologie cam neobișnuită printre anumite grupe de baptiști. Cine poate însă spune că ceilalți avem deplină dreptate, pentru că înțelegem deplin lucrarea Duhului Sfânt ?

    Pe unii, Dumnezeu îi alege încă din pântecele mamei lor! Pe alții îi umple cu Duhul Sfânt în pântecele mamei lor! Pe ce doctrină se bazează Dumnezeu când face toate acestea ?

    Ioan Botezătorul a fost plin de Duhul Sfânt înainte de a se naște, dar a fost el un creștin ,,botezat cu Duhul Sfânt“ ?

    Domnul Isus a fost botezat cu Duhul Sfânt la botezul în Iordan. Dar până atunci El n-a avut Duhul Sfânt? A fost vreo vreme în economia divină când Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt n-au fpst cu desăvârșire UNA? Cum de a putut spune Fiul pe Cruce: ,,De ce M-ai părăsit“?

    Uneori ni se pare că răspunsurile sunt simple, dar ele s-ar putea să fie doar ,,simpliste“ …

    Cam lung comentariul meu! Este însă insuficient ca să măsoare dragostea și respectul pe care-l am pentru autorul acestui blog și pentru … Beniamin Fărăgău.

    Apreciază

  5. Psalmistul zice ceva cind afirma ..gustati si va convingeti cit de bun sau ce bun este Domnul,apoi noi stim ca..farmecul unui om sta in bunatatea lui. Am vazut aici si in alte locuri doar o singura problema ,cei ce comenteaza nu se trateaza cu un respect sau bunatate vrednica de Domnul. Imaginati-va ca fiecare s-ar adresa Domnului Isus in persoana ,cu siguranta comentariile ar fi mai bune. GBY.

    Apreciază

  6. Pace.as vrea sa intreb?atunci cand un pacatos din lume merge la biserica si face un legamant cu isus cine il indeamna sa faca acel lucru.?2 cand face botezul in apa cine il curateste de pacate si devine o noua fiinta?.Nimeni nu poate sa spuna Isus este domnul decat prin duhul sfant…deci cine..cand…si cum are duhul sfant?staruinta se face cred eu dupa umplerea cu duh sfant adica feluritele daruri pe care le da acelas duh.

    Apreciază

  7. ati face o mare greseala. Sunt penticostal dar pledez pentru ramanerea lui la baptisti. Si subscriu la comentariul fratelui Daniel. Dumnezeu lucreaza mult mai tainic decat am vrea noi sa credem.

    Apreciază

      1. Oarecum da, numai sa nu ne pomenim ca ramanem doar cu ambalajul. Ne sta in fata exemplul evreilor. Sa nu ne pomenim si noi ca preotimea vechiului testament. Si nu ma refer doar la baptisti.

        Apreciază

  8. Domnul Isus a spus:daca nu se naste cineva din nou nu poate vedea ….apoi marturia din partea Duhului Sfint,parafrazez din nou: Duhul Sfint trebuie sa marturiseasca impreuna cu duhul tau ca esti Cpilul Lui Dumnezeu..etc Personal am citit citeva din cartile lui {sora Lidia Sulea este verisoara cu fratele Beniamin Faragau}am gasit in scrierile lui multe lucruri in asemanare cu ce zicea Ap.Petru despre Pavel grele de priceput ,..le-am lasat de-o parte pentru o vreme si intilnindu-ma cu alti frati am primit lumina cu privire la ceea ce scrisese fr. Beni Faragau. El va raminea copilul Domnului pentru totdeauna si eu ca si el si multi alti am primit credinta in Domnul Isus dintr-o sursa curata la baptisti in comuna Sepreus jud Arad ,botezat fiind la Sega in Arad.

    Apreciază

  9. Dragul meu tinerel Andrei C,
    Ma uit,citesc de ceva vreme la interventiile tale pe ici colo si in parte subliniezi bine.Se vede ca n-ai trecut „de forma” prin scoala. Dar,…DAR!..observ mai in toate comentariile tale,o nota de aroganta,in parte chiar obraznic.Nu-ti sta bine si nici nu face bine. Imi permit sa-ti spun asta direct,deschis si in dragoste.Nu doresc duelare cu tine,cum te antrenezi cu altii,..nu te pot opri.Insa gindeste bine: „cauta sa fii evlavios,avind o vorbire si intelepciune clara..”CURATA,PASNICA,BLINDA,USOR DE INDUPLECAT..!”
    Fr,Marinica iti doreste sa fii un profesor bun,blind,FERM IN ADEVAR si cu CARACTER de fiu de DUMNEZEU!

    Apreciază

  10. Beniamin este pe jumătate penticostal…..am umblat 5 ani l-a seminariile pe care le-a ţinut în judeşul Arad….şi el m-a determinat să fac IBEO…din Oradea, iar pe de altă parte fiind, Baptist, consider totuşi că trăim în Perioada Duhului Sfânt, şi nu am curajul să neg lucrarea Duhului Sfânt în lume şi între cerdincioşi şi mă abţin de a da un verdict chiar şi analitic cu ce de întâmplă în bisericile penticostale şi charismatice……este o opinie personală.

    Apreciază

  11. Din nou cer iertare pentru amestec. Insa am lasat un comentariu si nu a fost acceptat. Nu am idee pentru ce. Fara motiv. Despre botezul in Duhul Sfant, cred ca este mai plauzibil sa vorbeasca cei care au experimentat aceasta. Lucrarea Duhului Sfant in persoana umana nu incepe cu botezul si nici nu se termina cu botezul. Botezul in Duhul Sfant este doar una din treptele pe care trebuie sa urcam cu ajutorul Duhului Sfant. Ultima treapta este sfintirea, dupa care Domnul ne va duce”ACASA”la El. Pentru afirmatia fratelui Barzilaiendan, cum ca Isus a fos parasit, explicatia biblica este ca Isus a fost parasit de Dumnezeu ( din cauza dreptatii Sale), dar
    ca Tata nu l-a parasit. Isus a strigat „Dumnezeule, Dumnezeule pentru ce m-ai parasit ?

    Apreciază

    1. de ce să fie așa plauzibil? Plauzibil este să vorbească Scriptura care nu ține cont de experiența mea din 2014 sau oricând o fi fost ea. După experiențe se poate distruge Scriptura prin ea însăși. Unde se vede în Biblie aceste „trepte”? Sună mai mult ca vămile de la ortodocși.

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s