Samuel Chadwick despre vindecare

vignette_coperta38Poate cineva este interesat ce anume credea Samuel Chadwick despre vindecare. Omul ăsta avea o combinație teologică ciudată: credea în darul de vindecare, credea în vindecarea prin credință, credea că Dumnezeu vindecă.

Se diferențiază de carismatici deoarece credea că nu toate bolile au vindecare – unele fiind în voia Domnului să le porți, că puterea vindecării e în Domnul și nu în cel ce vindecă, că unele boli sunt cu caracter disciplinar.

Aici voi oferă o sinteză a concepției sale despre „vindecarea divină”:

1. Nu există nici o îndoială că Domnul este Vindecătorul nostru. Acesta este unul dintre numele prin care El este descoperit.

2. Faptul că Domnul și Mântuitorul nostru a privit vindecarea ca pe o parte integrantă a lucrării Sale este dincolo de orice discuție.

3. El Și-a trimis apostolii să vindece bolnavii. Vindecarea era parte a lucrării apostolice.

4. Darul vindecării era, și este printre darurile Duhului. Darul nu a fost niciodată retras din biserică.

5. De-a lungul tuturor veacurilor, au existat martori ai puterii lui.

6. Făgăduința din Epistola către Iacov este pentru orice vreme: „Rugăciunea făcută cu credință va mântui pe cel bolnav și Domnul îl va însănătoși.”

7. Biblia asociază boala cu Satan (Luca 13.16; Fapte 10.38) . Dumnezeu nu a făcut omul ca să fie bolnav. Boala a venit odată cu păcatul.

8. Boala și păcatul sunt asociate în vindecare și mântuire (Matei 8.16-17).El a purtat bolile noastre așa cum a purtat păcatele noastre, căci făceau parte din aceeași povară.

9. Când a vindecat omul paralizat care a fost coborât prin acoperiș, Isus a început cu păcatul lui. Altora pe care i-a vindecat le-a poruncit să nu mai păcătuiască. Există un pasaj în care atribuie boala și moartea lipsei de respect față de lucrurile spirituale (1 Corinteni 11.30-32)

10. Există boală în care nu este păcat. Orice boală a venit prin păcat dar din punct de vedere experimental sunt boli care sunt prin har (Iov, țepușul lui Pavel, Epafrodit – Filipeni 2.27).

11. Vindecarea prin credință nu trebuie confundată cu hipnotismul și cu autosugestia. Domnul este Vindecătorul. Credința este în El. Temeiurile credinței sunt în El.  Mă încred în Cuvântul Lui, în lucrarea de răscumpărare a lui Hristos și în puterea de sfințire a Duhului Său care înviorează trupurile noastre muritoare.

12. Boala poate fi pedeapsă pentru neascultare și prin credință, cauza poate fi îndepărtată, păcatul iertat și sănătatea refăcută. Boala poate fi prin voia lui Dumnezeu, cu scopul disciplinei, pentru slava harului Său și lucrarea lui Hristos.

13. Darul vindecării așteaptă în biserică rugăciunea credinței.

14. Sunt sigur că mulți oameni care sunt bolnavi nu ar fi trebuit să fie bolnavi și pot fi vindecați acum.

15. Există aceia cărora le este dat darul vindecării, care își pun  mâinile peste cei bolnavi și se însănătoșesc. Eu însumi am fost vindecat prin rugăciunea credinței; am fost folosit de Dumnezeu pentru vindecarea celor bolnavi.

16. Nu am exercitat niciodată lucrarea de vindecare decât la cererea urgentă a celui bolnav și la constrângerea sigură a Duhului lui Dumnezeu. În alte cazuri, am fost complet neputincios.

Samuel Chadwick, Cărarea Rugăciunii, p. 83-88

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s