Vindecarea fiicei lui Iosif Ţon

Ideea majoră pe care vreau să o accentuez în acest articol este faptul că o asemenea vindecare nu are loc în mod necesar datorită unei teologii continuaționiste și cu atât mai puțin datorită teologiei carismatice (de orice soi ar fi ea).

1. Mi se pare o caricaturizare a teologiei cesaționiste să spui că cesaționiștii cred că boala este un „cadou/dar de la Dumnezeu”. Dacă frații și surorile i-au spus acest lucru atunci este clar că ei nu reprezintă tagma cesaționistă ci o grupare teologică foarte confuză și nefericită. Aici baptiștii și creștinii după evanghelie, cu precădere, adică cesaționiștii dintre ei – trebuie să lămurească biblic dacă boala este „voia lui Dumnezeu” sau, mai grav, dacă este un „cadou de la Dumnezeu”.

2. Este adevărat că trebuie să „suportăm, să răbdăm și să fim mulțumitori” în ciuda circumstanțelor prin care trecem dar aceste atitudini nu trebuie să vină în contradicție cu dorința de a fi vindecați sau rugăciunea pentru vindecare. Din câte știu eu o mare parte dintre cesaționiști practică „ungerea cu untdelemn” pentru vindecare.

Mi se pare că aceasta este incosecvență, ca să nu spun că se apropie de ipocrizie, să spui că nu te-ai putut ruga pentru boala ta deoarece frații te-au convins că e un dar de la Dumnezeu și în același timp ai luat medicamente pentru boala respectivă. Nu înseamnă luarea medicamentelor o împotrivire față de darul lui Dumnezeu? Așadar, dacă și-a permis să ia medicamentul pentru a refuza darul lui Dumnezeu se putea foarte bine și ruga pentru a nu primi acest „cadou”.

3. Spunea la un moment dat că nu se putea ruga deoarece nu știa voia Lui. Și este adevărat – nu o știa și nici acum nu o știe. Voia lui Dumnezeu revelată ar trebui să o știm toți. Voia lui Dumnezeu ascunsă este … ascunsă și nici nu trebuie să ne rugăm căutând mistere nedescoperite. Dacă voia lui Dumnezeu revelată ne permite să ne rugăm pentru boli atunci trebuie și putem să o facem. Dacă voia Lui suverană ascunsă nu a stabilit ca să fim vindecați asta nu este o piedică pentru noi deoarece nu o cunoaștem și, mai mult, noi trebuie să ne ghidăm după ce este revelat nu după ceea ce nu cunoaștem.

4. Da, Mântuitorul a purtat bolile și păcatele noastre. Totuși, Matei face această afirmație referindu-se la lucrarea de vindecare a lui Hristos și nu la moartea Sa pe cruce. Mai mult, există o împlinire escatologică a ceea ce Hristos a realizat prin cruce. Dacă faptul că Hristos a purtat toate bolile înseamnă că noi nu vom mai fi bolnavi niciodată atunci și faptul că Hristos a purtat toate păcatele înseamnă că nu vom mai păcătui niciodată – lucru evident fals. De ce să se aplice așa de ușor acest text la boli și nu la păcate?

5. Soțul ei spunea că nu știa dacă Dumnezeu mai vindecă azi pe oameni. Hm! În ce biserică or fi fost? Din câte știu eu nu există vreo biserică creștină care să nege faptul că Dumnezeu poate, vrea și vindecă. Ceea ce este discutabil este dacă Dumnezeu vindecă prin oameni care au dar de vindecare. Ce se aduce în discuție nu este dacă Dumnezeu vindecă prin oameni (ca urmare a rugăciunii lor etc) ci dacă Dumnezeu vindecă prin oameni cu oficiu și dar de vindecare.

6. Cu siguranță Dumnezeu nu poate da în mod direct boală. Cu alte cuvinte, El niciodată nu face infuzie de boală sau păcat în oameni și, totuși, în mod indirect se poate spune că „Domnul omoară şi învie” (1 Samuel 2.6), „El face rana şi tot El o leagă” (Iov 5.18) și „nimeni nu poate scoate pe cineva din mâna” Lui (Deut 32.39). Fără hotărârea lui Dumnezeu nimic nu poate avea loc în univers. Pentru acest motiv autorul cărții Iov spune că toate nenorocirile venite peste Iov „le trimisese Domnul peste el” (Iov 42.11).

7. O afirmație foarte periculoasă este aceea că „Evanghelia completă” înseamnă „și vindecarea noastră”. Pare-se că sute și mii de ani creștinătatea a falimentat în a înțelege ce înseamnă Evanghelia. Slavă Domnului că avem profeți și vindecători care ne arată astăzi că noi am predicat o Evanghelie incompletă și suntem în sfârșit luminați de acești minunați apostoli. Nicăieri în Biblie Evanghelia nu este definită într-un asemenea mod.

8. Dezlegarea de „minusuri” și „negative” cred eu că au fost păcate de care ea s-a pocăit – sau cel puțin așa sper. Aici găsesc răspunsul la vindecarea ei. Cesaționismul recunoaște că există păcate care duc la boală și că odată cu pocăința de acele păcate vine vindecarea. Asta se descrie foarte clar în acest clip – că a auzit Evanghelia, că a fost „dezlegată” de acele „minusuri” și că astfel a fost vindecată. Eu pot mărturisi că în facultate (UEO) ni s-a dat o carte pe care am studiat-o și în care se argumenta masiv această idee. Deci nu trebuie să fii continuaționist ca să susții așa ceva. Este eronat a se lega această teologie de carismatism.

9. Afirmația „Eu nu sunt un Dumnezeu care disciplinează și pedepsește cu mână tare” este o mini-erezie sau eu nu am înțeles-o. Nu este Dumnezeu Unul care disciplinează? Sper că nu au trecut la o variantă nefirească de budism sau new-age.  Peste tot în Scriptură Dumnezeu a pedepsit în tot felul. Apocalipsa 3:19 „Eu mustru şi pedepsesc pe toţi aceia pe care-i iubesc. Fii plin de râvnă, dar, şi pocăieşte-te!” Evrei 12:6 „Căci Domnul pedepseşte pe cine-l iubeşte şi bate cu nuiaua pe orice fiu pe care-l primeşte.”” Apocalipsa 2:23 „Iată că am s-o arunc bolnavă în pat; şi celor ce preacurvesc cu ea am să le trimit un necaz mare, dacă nu se vor pocăi de faptele lor. Voi lovi cu moartea pe copiii ei. Şi toate bisericile vor cunoaşte că „Eu sunt Cel ce cercetez rărunchii şi inima”; şi voi răsplăti fiecăruia din voi după faptele lui.” 1 Corinteni 11:30 „Căci cine mănâncă şi bea îşi mănâncă şi bea osânda lui însuşi, dacă nu deosebeşte trupul Domnului. Din pricina aceasta sunt între voi mulţi neputincioşi şi bolnavi, şi nu puţini dorm.”

Anunțuri

2 gânduri despre “Vindecarea fiicei lui Iosif Ţon

  1. Am ascultat, nu stiu cum, dar se pare ca cel mai important lucru este acela ca s-a vindecat.
    Personajela auxiliare nu conteaza.
    si sora aceasta ar putea spune; nu stiu daca este strajer sau nu, dar stiu ca acuma pot manca paine. Chiar ca este minunat! Slava Domnului.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s