13 argumente pentru botezul copiilor respinse – partea 3

Articolul la care fac referire poate fi citit aici.

Trebuie să mărturisesc că este prima dată când aud acest argument şi aş fi curios să văd nişte teologi de marcă care l-au susţinut. În caz contrar consideră prezentarea acestei obiecții o caricaturizare a teologiei oponentului – metodă necistită de contra-argumentare.

În Romani 4:11 Pavel prezintă motivul pentru care Avraam a primit pecetea neprihănirii. Atât reformații cât și susținătorii botezului credinței sunt de acord că textul face referire la Avraam care a fost socotit neprihănit prin credință. Tocmai acesta este lucrul pe care noi îl susținem: că primești semnul atunci când ai realitatea – la fel cum a primit Avraam. Mai remarc faptul că textul vorbește doar despre Avraam și nu despre faptul că toți copiii lui au primit neprihănirea, deodată ce aceștia nu puteau exercita credința. 

Degeaba reformații „considera ca in Romani 4:11 Pavel afirma faptul ca taierea imprejur semnifica si pecetluia imputarea neprihanirii prin credinta” pentru că dacă acest semn este aplicat copiilor neregenerați contrazice toată logica textului care arată că Avraam a fost tăiat împrejur adult, după ce a fost socotit neprihănit prin credința lui activă. Un copil nu poate exercita credință și nici nu este socotit neprihănit decât prin credința personală. Așadar, de ce să fie botezat deodată ce el nu are în mod actual și prezent această neprihănire? 

Reformații spun că Avraam a fost circumcis pentru neprihănirea actuală dar că pruncii trebuie circumciși pentru o promisiune. Unde prezintă textul această ruptură teologică? Așadar, circumiciza nu era doar pentru cei care erau socotiți neprihăniți ci și pentru aceia care urmau fie socotiți neprihăniți. Totuși ce promisiune este aceasta deodată ce știm cu toții că o sumedenie dintre israeliți nu au fost niciodată socotiți neprihăniți datorită necredinței lor? În Noul Legământ noi spunem că această promisiune aparține tuturor copiilor noștri „în oricât de mare număr îi va chema Domnul” pentru că textul din Fapte 2:39 exact asta stabilește. Plus că textul face referire a primirea Duhului Sfânt și nu la botez.

Autorul spune că „crestinii au prin botez substanta circumciziei: Hristos si binecuvantarile sale” dar noi știm că până să fie adulți în stare să creadă în Hristos copiii nu sunt nici creștini și nu Îl au nici pe Hristos și nici binecuvântările Sale decât în mod potențial (dacă ei au fost aleși – așa cum sperăm să fi fost). Totuși se dovedește că mulți dintre ei nu au parte de aceste binecuvântări niciodată.

Acest argument denaturează semnificația și logica tetului din Romani care vorbește (a) despre Avraam, un om adult; (b) despre neprihănirea primită prin credință. Textul nu face nici o legătură între botez și circumcizie. Textul nu spune nici că neprihănirea a fost dată tuturor copiilor lui Avraam așa încât aceștia să trebuiască a fi circumciși ca semn al neprihănirii primite. Eu voi cita tot versetul pe care autorul articolului a început să îl citeze și acesta spune așa:

apoi a primit ca semn tăierea împrejur, ca o pecete a acelei neprihăniri pe care o căpătase prin credinţă, când era netăiat împrejur. Şi aceasta, pentru ca să fie tatăl tuturor celor care cred, măcar că nu sunt tăiaţi împrejur; ca, adică, să li se socotească şi lor neprihănirea aceasta; şi pentru ca să fie şi tatăl celor tăiaţi împrejur, adică al acelora care, nu numai că sunt tăiaţi împrejur, dar şi calcă pe urmele credinţei aceleia pe care o avea tatăl nostru Avraam, când nu era tăiat împrejur.

Textul afirmă clar că Avraam este „tatăl tuturor celor ce cred” așadar noi vom primi semnul botezului atunci când credem și devenim fiii lui Avraam, nu înainte. Avraam devine tatăl celor tăiați împrejur adică a celor „calcă pe urmele credinţei aceleia pe care o avea tatăl nostru Avraam”. Textul este un argument împotriva botezului copiilor mici și nu unul pentru

Da, există o legătură între botez și circumcizie: o continuitate între semnificația acestor semne dar există și o discontinuitate pe care reformații nu au explicat-o. Botezul și circumcizia simbolizează circumcizia inimii. Diferența însă între cele două semne și legămintele în care au fost date este aceasta: în V.L erau tăiați împrejur toți bărbații iar semnul nu arăta doar circumcizia (Geneza 17:10) ci legământul prin care Dumnezeu le promitea Canaanul, binecuvântări pământești și continuitate generațională și reglaă. În N.L. botezul simbolizează botezul spiritual primit prin credință. Se intră în acest legământ prin naștere din nou și nu prin aplicarea botezului sau prin naștere fizică.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s