Salutare duminicală specială

V-am scris în epistola mea să n-aveţi NICI O LEGĂTURĂ cu curvarii. Însă n-am înţeles cu curvarii lumii acesteia, sau cu cei lacomi de bani, sau cu cei hrăpăreţi, sau cu cei ce se închină la idoli, fiindcă atunci ar trebui să ieşiţi din lume. Ci v-am scris să n-aveţi NICI UN FEL DE LEGĂTURI cu vreunul care, măcar că îşi zice „frate”, totuşi este curvar, sau lacom de bani, sau închinător la idoli, sau defăimător, sau beţiv, sau hrăpăreţ; cu un astfel de om NU TREBUIE NICI SĂ MÂNCAŢI. În adevăr, ce am eu să judec pe cei de afară? Nu ESTE DATORIA VOASTRĂ SĂ JUDECAŢI pe cei dinăuntru? Cât despre cei de afară, îi judecă Dumnezeu. DAŢI AFARĂ, dar, din mijlocul vostru pe răul acela.

via M.C & Sfânta Scriptură 

23 de gânduri despre “Salutare duminicală specială

  1. cine e MC?
    „Însă n-am înţeles cu curvarii lumii acesteia, sau cu cei lacomi de bani, sau cu cei hrăpăreţi, sau cu cei ce se închină la idoli, fiindcă atunci ar trebui să ieşiţi din lume”.
    Pai, si daca il dai afara, nu devine din lume? si nu intra astfel in categoria mai sus citata????

    Apreciază

      1. pai cel care isi zice frate devine parte din lume, aratand ca nu e frate…
        trebuie sa te departezi (in sensul ca te dezici de pacatul lor si nu ai partasie cu ei) si de curvarii din lume si de cei din Biserica, care isi zic frati (dar poate chiar nu sunt!)… DAR, sa evanghelizezi ambele categorii, sa ii indemni la pocainta!!! Adevar spus in dragoste cu har….

        Apreciază

      2. nu consider că ai dreptate și nici că ești biblic. Un astdel de om nu este ca unul din lume

        1 Corinteni 5:5 „am hotărât ca un astfel de om să fie dat pe mâna Satanei, pentru nimicirea cărnii, ca duhul lui să fie mântuit în ziua Domnului Isus.”

        Apreciază

  2. pai si daca e dat pe mana satanei, nu cumva este ptr pocainta si restaurare??????? si deci, chiar dace e disciplinat, trebuie mustrat si ridicat????
    NU FI EXTREMIST!!!
    fa diferenta intre departarea in sensul ca te dezici de el si nu ai partasie cu el pana nu se pocaieste (desi, intr-un sens, ceva partasie cu el ai cand stai de vorba cu el si il indemni la pocainta, ptr ridicare din mocirla!) si departarea in sensul ca nu mai ai de-a face cu el DELOC (ignorandu-l!)

    daca cu privire la cei din lume te apropii de ei ptr a-i evangheliza, cu atat mai mult trebuie sa te apropii de un frate cazut ptr a-l ridica (dar disciplinandu-l in prealabil, nu ignorand si incurajand astfel pacatul lui)
    Suntem chemati sa ridicam pe cei cazuti, chiar daca trebuie sa ii si disciplinam!

    Unde nu sunt biblic???

    Apreciază

    1. răstălmăcești cuvintele mele. Eu tocmai asta ți-am arătat: că eunul care trebuie restaurat. Restaurarea nu e pentru cei din lume ceea ce infirmă afirmația ta că este parte din lume. Acum spui că trebuie să te apropii de un „frate căzut”. Mai înainte ai spus că el a dovedit că face parte din lume. Hotărăște-te.

      Apreciază

      1. dar, ce am scris mai sus, a fost in concordanta cu faptul ca tu l-ai perceput ca frate..si atunci am dus ideea de frate mai departe…excludere PTR RESTAURARE (si deci trebuie sa mai ai contacte ulterioare cu el!)

        Apreciază

      2. eu am arătat … prezentând un text clar … ce înseamnă separarea biblică de un asemenea tip de oameni iar tu ai reacționat deși eu nu am comentat deloc textul și ai speculat că ar face parte din lume. Și ai spus asta înainte ca eu să comentez în vreun fel acest text. Presupoziția ta a fost greșită de la bun început. Nu poți spune că ai făcut afirmația aceea în urma vreunui comentariu de-al meu deoarece este fals.

        Textul acesta spune să nu mănânci cu el, să nu ai nici un fel de legături cu el și să-l dai afară. Tu vrei să spui că trebuie totuși să ai legături cu el. E decizia ta să faci ce crezi dar textul asta îți spune. În plus, acest om știe totul despre pocăință așa încât nu e nevoie de relația aceea pe care o speculezi tu.

        Și mai e un aspect aici important – modul în care tu definești restaurarea. Restaurarea nu înseamnă neapărat că eu merg să stau pe capul lui ca să se pocăiască. Nu despre o astfel de restaurare vorbește textul – uită-te în text și citește în acest fel cuvintele mele. Eu nu spun că un astfel de om nu este frate dar spun că restaurarea nu înseamnă că eu voi avea contacte ulterioare cu el.

        Apreciază

  3. cum intelegi tu darea pe mana Satanei? nemaidandu-i sansa pocaintei?
    pai asa nu ne mai putem pocai de nimic dupa ce am cazut in pacat!
    Vezi ca e un singur text care spune asta…. si ai grija ce interpretari ii dai!

    Apreciază

    1. 1. nu este un singur text

      2. nu, nu înțeleg că nu există ansa pocăinței. În plus nu eu trebuie să-i dau șansa pocăinței ci Dumnezeu. Mai mult, dacă textul îți permite să inserezi șansa pocăinței – fă-o. Mergem pe text nu pe speculații.

      3. Ai grijă ce interpretări dai 🙂

      Apreciază

      1. si nu stau pe text daca spun ce se intampla daca cel dat pe mana Satanei se pocaieste?>
        nu cumva de multe ori noi predicam mai mult decat ce spune un pasaj pe care il citim?:)

        Apreciază

      2. Faptul că predicăm mai mult decât spune un pasaj e problema noastră nu a textului, nu? Și nici nu înseamnă că facem bine

        nu știu … stai pe text? spune textul ce se întâmplă? Spune mai târziu că acela va fi mântuit în ziua lui Hristos dar trupul lui este în mâna Satanei.

        Apreciază

  4. nu cumva trebuie sa explici Scriptura cu Scriptura? mergi pe contextul apropiat al incadrarii in capitol… apoi incadrarea in carte..si apoi incadrare in intreaga Biblie… la contextul mai larg, poti gasi suport chiar si pe ce nu spune negru pe alb un eventual text..atat timp cat nu contrazici INTRAEGA SCRIPTURA (idee a Scripturii)… ori Scriptura vb de pacat-pedeapsa-pocainta-restaurare….

    Apreciază

    1. Ai interpretat acest text așa cum ai spus sau ai făcut, așa cum văd aici în comentariu, un salt imens la „Scriptura vb de …” și nu ai spus nimic de toate contextele alea. Sau pretinzi că ști contextul tuturor textelor așa încât poți vorbi acum despre o privire largă asupra Scripturii?

      Apreciază

      1. citind acest pasaj SPUI ce trebuie sa faci DISCIPLINAr cu cel ce greseste…
        dar e corect, cred eu, ca apoi sa dai si remediul folosind poate un alt text….(poate din aceeasi carte, daca nu din alta)

        Apreciază

      1. una e sa stii, a;ta e sa aplici…
        poate trebuie sa ti se aduca aminte… poate trebuie sa fii chiar incurajat in a te pocai…
        insa pocainta trebuie vestita, aplicata, traita…. ca si ridicarea celui cazut….

        Apreciază

Lasă un răspuns

