Interpretarea nebiblică a lui Matei 18

Am predicat de câteva ori acest text într-un mod complet nebiblic. Când am ajuns să observ situații practice mi-am dat seama cât de greșit am fost și că Hristos avea dreptate când a spus cu totul altceva decât am vrut eu să cred că spune. De fapt, îmi amintesc perfect cum am extrapolat și forțat textul ca să se potrivească unor situații la care eu doream să aplic metoda mea. Oricum, ce spune acest text?

1. Domnul spune că acest caz are de-a face cu situația în care „fratele a păcătuit împotriva ta. Nu orice păcat este „împotriva ta” și de aceea trebuie să înțelegem că în acest context apostolul Pavel se referă la păcate de natură privată, cu o rază de acțiune și influență relativ limitată la cele două persoane între care a avut loc păcatul.  Acest păcat nu are consecințe dezastruoase ca alte păcate.

a. De aceea aici nu se încadrează păcatele scandaloase de soiul acelora care trebuie tratate în fața adunării așa cum explică Pavel foarte clar și detaliat în epistolele sale. Aici este vorba despre o neînțelegere între doi frați – un păcat privat, cu o rază de acțiune relativ mică.

b. Unii vor spune că Pavel se contrazice cu Hristos însă ei nu se contrazic ci Pave tratează în epistolele sale păcate de anvergură publică, păcate scandaloase, care depășesc raza influenței unui păcat ca acesta în care un „frate a păcătuit împotriva ta” – cu alte cuvinte, păcate care afectează grav, rapid și direct sănătatea comunității. Aceste păcate nu mai pot fi tratate privat ci public – în comunitate.

2. Având în vedere acest context – cei trei pași pe care îi propune Domnul Isus Hristos nu se aplică păcatelor menționate la punctul „b” pentru simplul fapt că avem de-a face cu o situație total diferită! Ar trebui să mulțumim lui Dumnezeu că ne oferă soluții practice pentru diversele situații prin care trecem dar în același timp ar trebui să ne încingem mințile să facem distincțiile pe care suntem obligați să le facem pentru simplul fapt că Scriptura ne obligă la aceasta.

Lasă un răspuns

