Problema copiilor nemântuiţi … sunt ei aleşi de Dumnezeu?

Un frate mi-a pus câteva întrebări pe care voi încerca să le abordez în acest articol. Probabil că majoritatea celor care susțin, într-un fel sau altul, doctrina alegerii (Ef. 1:3-4) ajunge să-și pună întrebări de acest gen. Pentru acest motiv este necesar să oferim un răspuns biblic, rațional și satisfăcător. Dacă aveți completări sunteți liberă să le faceți. Articolul este deschis la update. Acestea sunt întrebările:

1. cum privești problema mântuirii (copiilor)? 2. au fost aleși dinainte de întemeierea lumii? 3. dacă nu, cum poți trăi cu asta? 4. ce faci dacă vezi că la un moment dat o vor lua pe căi străine?

Întrebările 1, 2 și 3

1. Întrebările 2 și 3 au un răspuns foarte simplu: nu știm dacă copiii noștri au fost aleși sau nu. Nicăieri în Scriptură nu ni se comunică cine sunt cei aleși.

2. Totuși trebuie să adaug că nici nu este treaba noastră să știm cine sunt cei aleși. Scriptura nu ne permite să intrăm în decretele secrete ale lui Dumnezeu pentru a afla cine sunt cei aleși și cine nu.

3. Trebuie să adăugăm și că a încerca să aflăm dacă copiii noștri sunt aleși sau nu ne va duce la speculații inutile pentru că nu există nici o șansă ca Dumnezeu să ne comunice cine sunt cei aleși.

4. Nici un părinte nu trebuie să își piardă nădejdea și să dispere deoarece până când omul moare există speranță pentru mântuirea lui. Cu alte cuvinte nici un părinte nu trebuie să dispere cât timp fiul său este în viață.

5. Pe de altă parte, Scriptura ne îndeamnă să ne rugăm, să plângem, să postim și să mărturisim Evanghelia clară a Domnului Isus. În loc să încercăm să aflăm lucruri care nu se pot afla (ca și cine sunt cei aleși) mai bine ne folosim de acele metode prin care cei aleși sunt aduși la mântuire. Dacă vrei să vezi cine este ales – plânge, postește, roagă-te și mărturisește până mori și până vezi mântuirea în viața acelui om. Atunci vei ști că este ales.

6. Dacă cineva va veni în acest punct și ne va spune că doctrina arminiană (alegerea colectivă nu individuală) este mai satisfăcătoare îl voi contrazice deoarece ce speranță poți avea de la un om căzut în păcat? Nu mai degrabă speranțele tale se vor îndrepta spre Dumnezeu și nu spre acel om? Arminianismul pare să Îl justifice pe Dumnezeu dar în același timp lasă părintele fără speranță deoarece subliniază neputința spirituală și morală a copilului în timp ce calvinismul leagă speranța de puterea și dragostea lui Dumnezeu.

7. Chemarea multor oameni la mântuire a fost aceasta: „Crede în Domnul Isus, şi vei fi mântuit tu şi casa ta.” De aceea poți avea speranță că Dumnezeu se va ocupa și de familia ta. Există mai multe șanse ca ei să fie aleși decât să nu fie.

Întrebarea 4 trebuie tratată cu multă atenție de către toți părinții care au copii necredincioși: „ce faci dacă vezi că la un moment dat o vor lua pe căi străine?

1. Fă tot ce poți pentru a-i întoarce pe căile Domnului: roagă-te, postește, plângi pentru ei și mărturisește-le Evanghelia.

2. Uită-te să vezi care este partea ta de vinovăție în depărtarea lor și pocăiește-te de toate acele falimente care i-au făcut pe copiii tăi să se abată de la Cale. Dumnezeu nu poate binecuvânta o inimă îndurerată dar nepocăită.

3. Nu specula dacă sunt sau nu aleși: nu poți ști asta, nu trebuie să știi asta și nu ți se permite să cauți asta. Dacă vrei să știi dacă sunt mântuiți nu poți afla decât atunci când se vor întoarce la Dumnezeu.

4. Nu-ți pierde speranța. Atâta timp cât sunt în viață există speranță de întoarcere și pocăință. Nu există nici o inimă prea împietrită pentru ca Dumnezeu să nu poată să o transforme.

5. Nu da vina pe Dumnezeu. Dumnezeu nu face infuzie de păcat în nici un om. Singurul motiv pentru care oamenii merg pe căi greșite este inima lor păcătoasă. Dacă Dumnezeu le permite asta nu înseamnă că El este responsabil de păcatele lor. Ei înșiși sunt.

6. Ancorează-te în promisiunea: „Crede în Domnul Isus, şi vei fi mântuit tu şi casa ta.” Dumnezeu obișnuiește să lucreze cu familii și să mântuiască familii chiar dacă acest lucru se întâmplă în timp

22 de gânduri despre “Problema copiilor nemântuiţi … sunt ei aleşi de Dumnezeu?

  1. 4. Nu-ți pierde speranța. Atâta timp cât sunt în viață există speranță de întoarcere și pocăință. Nu există nici o inimă prea împietrită pentru ca Dumnezeu să nu poată să o transforme.

    si daca nu e ales acel om? :DDDD

    Apreciază

      1. nu e treaba mea.. dar umbli cu doua masuri, daca esti calvinist…
        daca esti calvinist, poti incuraja speranta pentru orice om, chiar daca nu toti oamenii sun alesi?
        stii ca am mai dsicutat noi odata despre asta….
        ca Isus nu iubeste pe toti oamenii..ca nu a murit ptr toti… ca nu toti sunt alesi… prin urmare, NU DAI SPERANTE FALSE? 🙂

        Apreciază

      2. treaba lui Dumnezeu este să fi ales oamenii. treaba ta este să te rogi, să predici și să aștepți rezultatele. Dacă dă cineva speranțe atunci Acela este Dumnezeu, nu eu. Dacă tu înțelegi că astea sunt speranțe false … asta este 🙂

        Aici avem o problemă cu utilizarea doctrinelor. Doctrina predestinării nu a fost niciodată lăsată pentru a specula cine este sau nu ales. Deși promovez în acest articol acest aspect tu încerci să te întorci tot acolo și să folosești greșit doctrina.

        Apreciază

    1. nu, nu e în contradicție. Nu caut acum să-ți citez dar nu e nimic în contradicție dacă înțelegi cartea per ansamblu.

      Nu dai speranțe false nimănui. Acționezi în conformitate cu Cuvântul. Citește articolul. Nu vreau să repet ce am spus mai sus.

      Apreciază

      1. articolul mi se pare bun.. datator de speranta…
        numai ca, hipercalvinsimul, cel putin, intra in contradictie cu zicerea oricui „ai speranta! ca poate poate”… si daca acel om nu a fost ales, dar a sperat? a luat tzeapa?:)
        asa mi se pare mie..o chestie subtila ce intra in contradictie….

        Apreciază

      2. hipercalvinismul este, vorba lui Sproul, anti-calvinism

        Din nou! Utilizarea corectă a doctrinei este aceasta: doctrina predestinării oferă siguranță pentru succesul în evanghelizare.

        Pe de altă parte eu nu am chemat pe nimeni să aibă speranța că cineva a fost ales deoarece, așa cum spui, ar fi ceva fals … o „țeapă”. Eu chem oamenii să se încreadă în puterea și dragostea lui Dumnezeu. Să mă citez din articol: „calvinismul leagă speranța de puterea și dragostea lui Dumnezeu.” Dumnezeu poate fie că a ales fie că nu a ales. Eu mă bazez pe puterea Lui pe care o cunosc și nu pe planul Lui pe care nu Îl cunosc. Eu știu că Dumnezeu iubește oamenii, ca principiu, fără distincție și de aceea am speranță. Eu nu mă bazez pe dragostea specială a lui Dumnezeu pentru unii oameni – pe care nu o cunosc – ci pe ceea ce cunosc.

        Și aș mai adăuga – eu cred că eu și casa mea suntem în mântuirea Domnului. Ar putea ca unul din copiii mei să fie? Potențial da. Însă eu am altă credință, cea exprimată anterior. Facă-mi-se după credința mea! Eu și casa mea vom sluji Domnului.

        Apreciază

    1. Iarăşi, ne învârtim ca pisica după şoricel. Credinţa mea nu se bazează pe ce nu cunosc ci pe ce cunosc. Tu ataci faptul că nu am intrat la cotrobăit prin decretele eterne și ascunse ale lui Dumnezeu. Fă-mi hatârul să nu-mi permit a mă avânta în speculații cu privire la lucruri nerevelate. Eu am luat de bun Cuvânt: crede în Domnul Isus și vei fi mântuit tu și casa ta. Facă-mi-se după acest Cuvânt și după credința mea.

      Apreciază

      1. eu iti spun ff clar ca asa sunt cunoscuti… si i-am citit..si chiar sunt!!!
        daca nu accepti asta, e partea a douaa!

        Stii , de ex, ca, la o anumita discutie, Pink a sarit nevrvos la interlocutor si i-a spus > tu nu esti ales!”..de parca el decidea…
        am citit aceasta intrebare undebva pe site-ul monerhism! :))))

        Apreciază

      2. nu te fac chior. Eu am citit sursele primare și aceștia nu sunt hipercalviniști. Poți să faci ce vrei tu. Nu ai dreptate. Atâta tot. Nu știu pe cine ai citit. Sunt două variante (sau poate mai multe): ori interpretezi greșit ce citești ori nu ai citit pe cine trebuie.

        Apreciază

Lasă un răspuns

