Putem face doctrine pe epistole?

Poate această întrebare vă miră deoarece există astăzi o extremă hermeneutică în care se afirmă că anumite practici sau doctrine nu pot fi extrase, cu precădere, din epistole deoarece acești oameni trebuie să le fi avut deja și, de aceea, apostolii nu au detaliat anumite aspecte pe care le găsim, spre exemplu, în cartea Faptelor Apostolilor. La o analiză succintă această regulă hermeneutică falimentează în următoarele puncte:

1. Presupune că Dumnezeu nu a intenționat ca toate epistolele să formeze Canonul și, în acest fel, ele să fie regula pentru doctrina și practica bisericii. Așadar, ne trezim că singurele cărți de învățătură din Scriptură nu sunt suficiente pentru a formula o anumită doctrină (ca și botezul cu Duhul Sfânt, sau mântuirea).

2. Epistolele sunt scrise nu doar pentru a răspunde unor probleme pe care le aveau destinatarii. În plus, chiar epistolele scrise pentru a răspunde unor probleme specifice au porțiuni majore care, în mod evident, vorbesc pentru toată experiența credincioșilor. Chiar și acolo unde tratează probleme contextuale noi putem trage concluzii înțelegând principiile folosite de apostoli.

3. Sunt epistole care fie nu au un public țintă cunoscut bine de apostol (Romani) fie sunt destinate mai multor biserici (Galateni; 1 Petru; 2 Petru) – ceea ce arată clar că apostolul trasează principii pentru toți creștinii de pretutindeni și din toate locurile. Acest lucru este ușor de observat.

4. Chiar și atunci când apostolul vorbește cu „noi” sau „voi” se poate înțelege, în multe locuri, că vorbește despre experiența tuturor credincioșilor. Sau cel puțin trebuie să se demonstreze că acea experiență descrisă nu aparține decât acelor oameni în mod specific și că nu se extinde la toată creștinătatea.

Anunțuri

5 gânduri despre “Putem face doctrine pe epistole?

  1. presuput ca
    „această regulă hermeneutică falimentează în următoarele puncte: 1. Presupune că Dumnezeu nu a intenționat ca toate epistolele să formeze Canonul și, în acest fel, ele să fie regula pentru doctrina și practica bisericii. Așadar, ne trezim că singurele cărți de învățătură din Scriptură nu sunt suficiente pentru a formula o anumită doctrină (ca și botezul cu Duhul Sfânt, sau mântuirea).”, restul fiind concluziile tale pertinente (si adevarate ptr credinciosi!), nu falimentele unor „hermeneuti”…
    asa-i?

    Apreciază

      1. pai ai spus „La o analiză succintă această regulă hermeneutică falimentează în următoarele puncte:”
        si ai enumerat 4 puncte..
        dar de fapt numai pct 1 reda greseala lor. celelelte 3 pcte fiind mai degraba o corectura facuta de tine prin spunerea unor adevaruri valabile credinciosilor (acei hermeneutici gresind ca nu le iau in calcul, asa cum, le-ai spus tu)

        adica pct 1 reda greseala ce o fac ei (CACI epistolele sunt carti de invatatura reala ptr credinciosi, de unde pot lua doctrinele de altfel expuse in ele!!!), pct 2-4 redau OMITEREA lor sau NRECUNOAASTERE acestor lucruri enumerate care sunt ADEVARATE si APLICABILE (ce spui tu la aceste ultime 3 puncte este adevarat, nu greseala)!

        ai inteles?

        Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s