Cina Domnului – Matei 26

1. Întreruperea – v.26

Pe când* mâncau ei, Isus a** luat o pâine şi, după ce a binecuvântat, a frânt-o şi a dat-o ucenicilor, zicând: „Luaţi, mâncaţi; acesta este trupul Meu.”

2. Împărțirea – v.26a

a frânt-o

3. Împărtășirea – v.26b

a dat-o ucenicilor

4. Îndemnarea– v.26c

zicând: „Luaţi, mâncaţi; acesta este trupul Meu.”

5. Îndrumarea – v.26d

acesta este trupul Meu.

6. Întemeierea Legământului – v.27-28a

Apoi a luat un pahar şi, după ce a mulţumit lui Dumnezeu, li l-a dat, zicând: „Beţi* toţi din el, căci acesta* este sângele Meu, sângele legământului celui** nou, 

7. Îndepărtarea păcatelor – v.28b

care se varsă pentru mulţi, spre iertarea păcatelor.

8. Înștiințarea – v.29

Vă spun* că, de acum încolo, nu voi mai bea din acest rod al viţei, până** în ziua când îl voi bea cu voi nou în Împărăţia Tatălui Meu.”

9. Înălțarea – v.30a

După ce* au cântat cântarea,

10. Încheierea – v.30b

au ieşit în Muntele Măslinilor.

Lasă un răspuns

