Chiar daca este bărbat și în funcția de păstor

1. Știe să spele vasele. Atunci când mă duc să pun masa şi văd că nu mai am tacâmuri curate ca să le așez pe masa, îmi dau seama că au trecut doua zile de când nu m-am atins de vasele din chiuveta. Sunt unele zile în care mi-e greu sa fac față avalanșei de treburi din casă, aşa că pe la chiuveta cu vase uit să trec. Le așez unele peste altele pe cele murdare şi fug repede în casă să ma apuc de altele. De cele mai multe ori, când îmi iau inima în dinţi şi ma duc la bucătărie, hotărâtă sa rezolv problema vaselor, găsesc chiuveta goală iar vasele spălate şi frumos aranjate la locul unde trebuie să se scurgă de apă. Chiar dacă este bărbat şi pastor, ştie să folosească cu îndemânare buretele şi soluția de spălat vase. Dacă stau bine şi mă gândesc, le foloseşte mai des decât mine..

2. Schimbă şi spală bebele de treaba mare. De când am adus acasă acest copilaș, pot număra pe degete momentele în care am schimbat scutecele murdare ale copilului. El este cel care atunci când copilul necesită să fie schimbat, lasă orice lucru, suflecă mânecile, strâmba din nas atunci când dă de mirosul înțepător şi merge la baie să îl spele bine. S-a întâmplat de foarte multe ori ca eu să fiu liberă și chiar să mă relaxez în momentul în care copilul necesită să fie schimbat și tot el a fost cel care l-a luat şi i-a făcut ritualul de curățire.

3. Se trezește noaptea si hrănește copilul cu biberonul. Sunt unele nopți in care sunt aşa de obosită încât nu mă pot ridica din pat să merg la pătuț unde copilul plânge. Chiar dacă şi el este la fel de obosit, de fiecare dată când îl rog să meargă el să ii dea biberonul, niciodată nu refuză, nu pufăie a nemulțumire, nu obiectează sau se face că doarme. Uneori, vine la somn mult mai tarziu decât mine şi se trezește mult mai devreme ca mine şi tot se ocupă noaptea de copil.

4. Strânge lucrurile în urma copilului. Fără să aduc vorba de mizeria pe care mi-o face cu toate jucăriile înșirați peste tot, întotdeauna strânge după copil. Nu îi place să fie luată ca de apucat munca mea şi strădania de a menține casa curată.

5. Dă cu aspiratorul. Sunt sigură că pentru mulți bărbați, aspiratorul, precum şi multe alte obiecte casnice, este complet străin. Nu l-au aprins niciodată şi nici nu au fost interesați de asta. În schimb, unul din lucrurile pe care le apreciez enorm, este faptul că în momentul în care mă vede că dau cu aspiratorul, mi-l ia şi începe să dea cu el. Şi nu numai atunci. Când vede firimituri pe jos în urma bebelușului, fără să spun eu vreo vorba, ia aspiratorul şi curăță.

6. Întinde hainele spălate ale copilului. Una dintre cele mai provocatoare treburi este întinsul acelor haine minuscule. Aşa cum orice copil murdărește hainele repede, tot aşa de repede se strâng haine de spălat. Şi când vine vorba de întinsul șosetuţelor, tricoașelor, bluzițelor şi pantalonașilor, niciodată nu se dă înapoi.

7. Nu aruncă hainele peste tot atunci când se schimbă. Este un har să nu stau să adun din fiecare colț al camerei atât hainele lui cât şi hainele copilului. Ştie unde este coșul de rufe şi işi face timp să işi ducă hainele murdare acolo unde le este locul ci nu prin casă sau aruncate în dulap peste cele curate şi aranjate.

8. Vine la masă atunci când este chemat şi întotdeauna lauda mâncarea. De cele mai multe ori atunci când îl chem la masă este prins în studiul pentru predicare. Dacă este nevoie să işi termine de scris ideile, mă anunța frumos şi îmi spune că în doua minute vine la masă. Acestea sunt excepții, deoarece atunci când îl chem, vine.

9. Studiază dar are grijă şi de copil. Sunt momente în care am treabă la Bucătărie cu gătitul şi îi las copilul în îngrijire. După ce ma întorc din bucătărie, nu îl găsesc frustrat sau nervos sau irascibil şi nici copilul plângând sau făcând prostii. De multe ori îl găsesc cu copilul în braţe citind o carte sau pregătindu-se pentru predicare ori jucându-se şi alergându-se unul pe celălalt.

10. Ştie să facă cumpăraturi excelente. Întotdeauna mi-a adus tot ce i-am scris pe listă şi nu stăteam cu el la telefon, nu primeam mesaj din minut în minut şi nici nu mi se întorcea după doua ore. A fost o surpriza pentru mine să văd că îşi dă interesul şi că dorește să îmi facă cumpărăturile cât mai bine.

Soţului meu…

Lasă un răspuns

