De ce se botează prunci pe baza legământului?

220px-Baptism_-_Marcellinus_and_Peter.jpgArgumentul pe baza căruia copiii mici sunt botezați este acesta – la fel cum toți copiii evreilor erau circumciși la fel toți copiii creștinilor trebuie botezați.

În cazul legământului avraamic – toți descendeții fizici ai lui Avraam aveau parte de promisiunile legământului. Însă în Noul Testament copiii lui Avraam sunt doar cei care au credință nu și copiii celor care au credință.

Confuzia se naște din faptul că nu se înțelege un dublu aspect al legământului lui Avraam: există descedenți fizici (naturali) și există descendenți spirituali. Promisiunile fizice se aplică doar copiilor fizici, iar promisiunile spirituale se aplică doar copiilor spirituali.

Greșeala se face când se iau promisiuni fizice (selectate și acestea) și sunt aplicate descendenților spirituali – adică credincioșilor. Așadar, se confundă cele două linii de descendență.

Pentru a lămuri suplimentar această greșeală voi face câteva observații:

  • Scriptura nu ne pune să ne cercetăm dacă suntem copii de credincioși ci dacă noi înșine avem credință.
  • Nicăieri în Noul Testament nu găsim că copiii credincioșilor ar fi fiii lui Avraam doar pentru că sunt copii de credincioși.
  • Dacă logica aceasta ar fi corectă atunci la fel cum un copil de evreu este evreu, la fel un copil de creștin este creștin! Cât de falsă este o asemenea idee.
  • Promisiunile spirituale în Noul Testament sunt făcute credincioșilor însă botezul copiilor ne împinge să le atribuim și celor ce nu le pot crede.
  • Credincioșii nu cred că, în mod automat, toți copiii lor moștenesc toate promisiunile legământului, la fel cum moșteneau copiii evreilor.
  • Binecuvântările fizice ale legământului veneau prin descendență fizică însă
    harul nu vine prin descendență fizică ci prin naștere din nou.
  • Toți copiii evreilor aveau parte de moștenire, însă nu toți copiii credincioșilor au parte de moștenirea cerească decât dacă ajung să fie credincioși adevărați.
  • Toți robii din casele evreilor trebuiau circumciși, dar oare la fel erau obligați să fie botezați slujitorii din casele creștinilor.
  • Deodată ce toți israeliții erau israeliți prin legământ, de ce să nu fim gata să spunem că toți copiii credincioșilor sunt credincioși?
  • Copiii de credincioși (asigurați că sunt în legământ) cad sub aceeași acuzație a lui Ioan Botezătorul: Matei 3:9 „Şi să nu credeţi că puteţi zice în voi înşivă: ‘Avem ca tată pe Avraam!’ „
  • Promisiunile Noului Legământ sunt făcute poporului lui Dumnezeu, nu poporului și copiilor lor ca în Vechiul Legământ. Tăcerea cu privire la copii este lămuritoare.
Anunțuri

8 gânduri despre “De ce se botează prunci pe baza legământului?

  1. Acts 16:33  Temnicerul i-a luat cu el, chiar în ceasul acela din noapte, le-a spălat rănile, şi a fost botezat îndată, el şi toţi ai lui.
    1 Corinthians 1:16  Da, am mai botezat şi casa lui Stefana; încolo, nu ştiu să mai fi botezat pe altcineva.
    Acts 16:14  Una din ele, numită Lidia, vânzătoare de purpură, din cetatea Tiatira, era o femeie temătoare de Dumnezeu, şi asculta. Domnul i-a deschis inima, ca să ia aminte la cele ce spunea Pavel.
    15  După ce a fost botezată, ea şi casa ei, ne-a rugat şi ne-a zis: „Dacă mă socotiţi credincioasă Domnului, intraţi şi rămâneţi în casa mea.” Şi ne-a silit să intrăm.

    1 Corinthians 7:14  Căci bărbatul necredincios este sfinţit prin nevasta credincioasă şi nevasta necredincioasă este sfinţită prin fratele; altmintrelea, copiii voştri ar fi necuraţi, pe când acum Sunt sfinţi.

    copiii sunt inclusi in casa (toti ai lui) celor ce s-au botezat, evidend celor ce au Crezut in Domnul Isus Hristos …

    „altmintrelea, copiii voştri ar fi necuraţi, pe când acum Sunt sfinţi.”

    Apreciază

  2. Nici mie nu-mi plac dezbaterile in neant si in contradictoriu. Dar, exista un dar … Mantuirea, pocainta si credinta sunt Daruri Divine DATE celor ce Cred! Evident totul este Dat, totul se ia Personal! Dar, Botezul n-are a face cu mantuirea in sine! El, Domnul a murit pentru noi, in locul nostru si a inviat pentru noi. Daca credem suntem salvati, MANTUITI! Botezul vine ca si o confirmare a apartenentei, vine ca o confirmare a celui ce crede. Daca-i increstinat copilul sau nu! Daca se boteaza cel matur dupa ce crede, sunt mai putin Importante! IMPORTANT este sa luam ca pentru noi ceea ce Domnul Isus ne-a castigat prin moartea si invierea Sa!!! Respect optiunea si cum tu ai inteles sa te relationezi la Cuvant. Tot asa te rog sa respecti, asa cum am inteles si noi, o alta parte a Trupului (Biserica) lui Hristos. Sunt multi cei ce au convingerea acasta! (includ aici pe Dumitru Cornilescu si Tudor Popescu)

    Apreciază

      1. Înseamnă (după unii) ca nici măcar să îți spui opinia argumentată (ca în cazul articolului de față).

        Aș mai aduce un aspect în discuție:
        Faptul că creștinii sunt sub o altă Convenție, cea a Harului. Asta înseamnă că există alte articole care stipulează ceva diferit față de anterioarele (Convenții/Legăminte), ceva care are legătură mai mult cu lucrurile la nivel spiritual, nu fizic.
        De ce ar trebui să aducem în discuție similarități care nu au fost făcute de Domnul Isus și apostoli?
        De ex. Masa de Comemorare (Cina) a fost instituită ca rememorare a morții Domnului nostru, echivalent cu imaginea mielului pascal.
        Botezul însă este o poruncă nouă și indică/implică apartenența la creștinism.
        Cînd se spune în Matei 28 „faceți ucenici, bobtezîndu-i…”, mie îmi pare că nu la copii se referă. 🙂

        Copii nu sunt încreștinați la botez, este foarte fals acest concept.
        Botezarea pe baza autorității părinților este o chestiune dedusă și nu urmează hermeneutica inductivă.

        Foarte bune argumentele din articolul menționat mai sus!

        Aș mai remarca un aspect final cu caracter de reflecție: mulți reformați sunt adepții pedobaptismului.
        Au înțeles ei doctrinele harului, iar pe aceasta nu au reușit să o aducă la nivel scriptural?
        Presupun că acesta era unul din punctele secundare, neavînd o importanță atît de mare în acele momente de Reformă.

        Apreciază

      2. Admit existența altor opinii. Cine nu admite că exista alte opinii? In același timp admitem ca sunt greșite pentru ca daca nu ar fi (din perspectiva personală subiectiva) atunci le-am adopta pentru noi.

        Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s